مردانی که مشکلات روانی دارند ضعیف هستند

مردانی که صحبت می‌کنند و به دنبال کمک هستند، قوی هستند. آن‌ها مسئولیت سلامت و رفاه خود را بر عهده می‌گیرند و به دنبال حمایت و درمان مورد نیاز خود هستند.

صحبت کردن درباره سلامت روانی برای مردان بسیار دشوار است، بنابراین در حالی که زنان بیشتر به بیماری روانی مبتلا می‌شوند، درصد بیشتری از خودکشی‌ها، توسط مردان است.

در مطالعات اخیر، بنیاد سلامت روان دریافته است که 67 درصد از مردان حداقل یک بار در سال گذشته احساس غرق شدن یا ناتوانی در کنار آمدن با استرس خود کرده‌اند، با این حال، 28 درصد از مردان برای مسائل مربوط به سلامت روان به دنبال کمک نیستند.

 پس چرا مردها سکوت می‌کنند؟

 چرا آن‌ها نمی‌توانند آزادانه در مورد سلامت روان خود صحبت‌کنند؟

یکی از دلایل مهمی که مردان درباره سلامت روان خود صحبت نمی‌کنند، این است که فرهنگ و عباراتی که در آن جا افتاده است، از جمله: مرد که گریه نمی‌کند، مردان قوی هستند، بستر لازم را برای ابراز آن‌ها مهیا نمی‌کند. در پژوهشی عوامل دیگری که مردان درباره سلامت روان خود صحبت نمی‌کنند را سنجیده‌اند که موارد زیر می‌تواند از این دسته باشد.

دلایلی که مردان در مورد سلامت روان خود صحبت نمی‌کنند

یاد گرفته‌ام که با آن کنار بیایم” (40%)

“من نمی‌خواهم سربار کسی باشم” (36%)

“من خیلی خجالت می‌کشم” (29%)

“ننگ منفی در مورد این نوع چیزها وجود دارد” (20%)

«نمی‌خواهم اعتراف کنم که به حمایت نیاز دارم» (17%)

“من نمی‌خواهم ضعیف به نظر برسم” (16%)

“من کسی را ندارم که با او صحبت کنم” (14%)

تقریباً یک چهارم (22%) از پاسخ‌دهندگان گفتند که حتی با متخصصین هم صحبت نمی‌کنند. دلیل اصلی این است که آن‌ها نگران هستند که وقت متخصص تلف شود، آمار سلامت روان نشان می‌دهد که از هر 8 مرد یک نفر در طول زندگی خود مشکلات سلامت روانی را تجربه می‌کند.

چگونه می‌توان به کسی که سلامت روان‌اش به خطر افتاده کمک کرد؟

  • بگذارید بدانند که شما کنار آن‌ها هستید و بدون قضاوت به آن‌ها گوش می‌دهید.
  • کسی که مشکلات سلامت روانی را تجربه می‌کند ممکن است برایش سخت باشد تا با شما تماس بگیرد، بنابراین سعی کنید شما در تماس باشید. یک پیام متنی یا یک تماس تلفنی می‌تواند حال افراد را بهتر کند.
  • مراکزی که خدمات سلامت روان ارائه می‌دهند را پیدا کنید و سعی کنید به آن‌ها معرفی کنید.
  • به آن‌ها کمک کنید تا کمک بگیرند. به آن‌ها اطمینان دهید که مشکلی نیست که از شما کمک بخواهند، و این حمایت وجود دارد.
  • در آخر یادتان باشد که مراقبت از اشخاص دیگر می‌تواند سلامت روان شما را هم تحت تاثیر قرار دهد پس مراقب سلامت روان خودتان هم باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *