رابطه آشپزی و سلامت روان

براساس مطالعات اخیر، نه تنها مصرف غداهای سالم بر سلامت روان ما تاثیر می‌گذارد، بلکه پختن غداها نیز می‌تواند از سلامت روان ما حمایت کند. اگر برای شما هم این سوال مطرح می‌شود که چگونه این اتفاق می‌افتد تا پایان این روان خبر همراه ما باشید.

آشپزی ارتباط اجتماعی را افزایش می‌دهد.

به ندرت اتفاق می‌افتد که تنها برای خودمان غذا درست کنیم و معمولا دیگران را هم در آن شریک می‌کنیم و این می‌تواند بر روابط ما تاثیر مفیدی بگذارد.

آشپزی باعث افزایش عزت نفس می‌شود.

زمانی که در سلامت روانی خوبی به سر نمی‌بریم، احساسات منفی زیادی هم نسبت به خودمان داریم. اگر فکر کنیم که مغزمان به درستی کار نمی‌کند، این فکر اغلب باعث می‌شود که باور کنیم نمی‌توانیم کاری را به درستی انجام دهیم. در این شرایط حتی از عهده پختن یک دستور ساده هم برآمدن و علاوه بر آن تشویق دیگران را هم شنیدن می‌تواند در بهبود حال ما موثر باشد.

آشپزی خلاقیت را گسترش می‌دهد.

یک مطالعه بیان می‌کند که گنجاندن فعالیت‌های خلاقانه در زندگی روزمره می‌تواند به طور قابل توجهی خلق‌و‌خوی و رفاه کلی را تقویت کند.

مطالعه دیگری آشپزی را به عنوان یک فعالیت خلاق، واجد شرایط می‌داند و تا آن‌جا پیش می‌رود که ارتباط بین آشپزی و بهبود خلق‌و‌خو را برجسته می‌کند. بنابراین ما نمی‌توانیم این مطالعه را انکار کنیم!

سوالی که پیش می‌آید این است که اگر آشپزی بلد نباشیم چه کنیم؟

جواب ساده است، شروع کنید!

لیستی از غذاهایی که دوست دارید تهیه کنید دستورش را سرچ کنید و مرحله به مرحله پیش بروید، ممکن است در ابتدا خوب پیش نرود اما همانند هر کار دیگری با تمرین بهبود می‌یابد. فراموش نکنید که می‌توانید از دوستان‌تان بخواهید تا به شما آموزش بدهند و اینگونه فعالیت اجتماعی شما هم افزایش می‌یابد.

درنهایت، صرف نظر از اینکه چگونه شروع می‌کنید، اجازه ندهید ترس یا کمبود اعتماد به نفس شما را بترساند. هرکس از جایی شروع می‌کند و آشپزی ارزشش را دارد تا فراگرفته شود چون برای سلامت روان مان مهم است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *