آیا افرادی که به طالع‌بینی باور دارند، بهره‌هوشی کمتری دارند؟

اگر خواندن طالع‌بینی یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه شماست، تحقیقات جدید نشان داده است که می‌توانید یک ویژگی شخصیتی خودشیفته داشته باشید.

این یافته از مطالعه اخیر منتشر شده در شماره مارس 2022 مجله، شخصیت و تفاوت های فردی است.

این مطالعه توسط روانشناسان دانشگاه لوند در سوئد انجام شد و نشان داد کسانی که به طالع بینی اعتقاد دارند بیشتر به خودشیفتگی مبتلا می‌شوند‌ و سطح هوشی پایین‌تری دارند.

بیشتر (87 درصد) از 264 شرکت‌کننده در این مطالعه، زن بودند، بین 25 تا 34 سال، و محققان سطوح هوش، اعتقاد آن‌ها به طالع بینی و شخصیت آن‌ها را برای دستیابی به یافته‌های خود ارزیابی کردند.

از شرکت کنندگان خواسته شد تا پرسشنامه اعتقاد به طالع بینی را تکمیل کنند که در آن جملات مختلف را بر اساس میزان واقعی بودن آن‌ها در مقیاس یک تا پنج رتبه‌بندی کردند.

این جملات از «روش ارتباط من با افراد دیگر به علامت زودیاک من بستگی دارد» و «طالع بینی آینده فرد را پیش‌بینی می‌کند» متغیر بود.

محققان همچنین از شرکت‌کنندگان خواستند نسخه کوتاهی از تست شخصیت سه‌گانه تاریک را تکمیل کنند که می‌تواند به ارزیابی ویژگی‌های روان‌پریشی، ماکیاولیسم و ​​خودشیفتگی کمک کند.

پس از این نتایج آزمایش، نویسندگان مطالعه دریافتند که بین اعتقاد به طالع بینی و تمایلات خودشیفتگی ارتباط وجود دارد که نویسندگان حدس می‌زنند به دلیل «جهان‌بینی خود محوری که در آن‌ها تقویت می‌شود» است.

در آخر نتایج بدست آمده نشان داد: هرچه میزان هوش در افراد بیشتر باشد، کمتر به طالع‌بینی باور داشتند و آن‌هایی که اعتقاد بیش‌تری به طالع‌بینی دارند، نمرات شناختی و هوشی پائین‌تری می‌گیرند.

نویسندگان افزودند: جنبه‌های فرهنگی هزاره‌ها ممکن است بر منحصربه‌فرد بودن افراد تأکید کند، که ممکن است منجر به دید خود محورتر از جهان شود و در نتیجه با ویژگی‌های خودشیفتگی مرتبط باشد.

طبق فرهنگ لغت کمبریج ، خودشیفتگی به این معنی است که شما، علاقه و تحسین بیش از حد به ظاهر فیزیکی ویا توانایی‌های خود دارید.

این یافته در جدیدی بر روی پژوهش‌های آینده باز می‌کند، احتمالا در آینده تحقیقات بیشتری درمورد خودشیفتگی در افرادی که به مسائل فراطبیعی، مثل قانون جذب و انرژی و فرکانس باور دارند ببینیم.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *