5 ویژگی شخصیتی که می‌تواند باعث نابودی روابط بشود

خودشیفتگی تنها اختلال شخصیتی نیست که روابط را نابود می‌کند، چندین ویژگی شخصیت دیگر هم وجود دارد که روابط را نابود می‌کند.

1- اختلال شخصیت وابسته

آغاز رابطه با این افراد جذاب است، چراکه حرف، حرف شماست و تمام تصمیم‌ها باید به تائید شما برسند. در این روابط هر انتخاب و تصمیمی به شما وابسته است تا جایی که فرسوده می‌شود. این افراد در خانواده‌هایی رشد یافته اند که تفکر مستقل در آن‌ها کشته شده‌است. و برای این تفکر مجازات شده‌اند. آن‌ها می‌ترسند باتصمیمی که می‌گیرند شما را نا امید کنند و در نهایت آن‌ها را ترک کنید. از قضا این نوع رفتار باعث می‌شود شما در فشار تصمیم‌های فردی تصمیم به ترک بگیرید.

2- رفتار پرخاشگرانه منفعلانه

اگر تا به‌حال از کسی خشمگین بوده‌اید اما به جای برخورد مستقیم پشت‌سر او حرف‌زده‌اید و یا با عملی سعی بر آن داشته‌اید که به صورت غیرمستقیم به او آسیبی وارد کنید دچار پرخاشگری منفعلانه شده‌اید.

کسانی که دارای یک الگوی پایدار از این نوع رفتار اند، دچار اختلال شخصیت‌ خشم منفعلانه هستند و رابطه با آن‌ها در یک ناامنی و شرایط غیرقابل پیش‌بینی است. چرا که در هر برخورد نمی‌دانید که آیا فرد ناراحت و خشم‌گین شده و قرار است بعدا چه اتفاقاتی ناشی از این خشم منفعلانه به‌وجود بیاید.

3- کمال گرایی

کمال‌گرایی می‌تواند بیمارگون باشد و به رفتارهای کنترل‌کننده بین فردی منجر شود. افرادی که وسواس زیادی در انجام کارها دارند، تمایل دارند به شدت قوانین و جزئیات برنامه‌ها را رعایت کنند. آن‌ها سعی دارند با کنترل دقیق محیط خود اضطراب‌شان را کاهش دهند. این افراد در رابطه نه تنها تمام فعالیت‌های شما بلکه خود شما را هم کنترل می‌کنند. اگر می‌خواهید با یک کمال‌گرا وارد رابطه شوید باید تسلیم این شعارشان باشید: تو بخشی از زندگی من هستی و تحت کنترل من.

4- منفی بین‌ها

این افراد نیمه تاریک هرچیزی را می‌بینند و شما هرچه تلاش می‌کنید راهی را بلدند تا شما را نا امید کنند.

این افراد در بهترین حالت دنیا را از دریچه خاکستری می‌بینند و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا عینک بد بینی را روی چشم‌های شما هم بگذارند.

5- شخصیت مرزی

افراد مرزی به دلیل حساسیت بیش‌از حد به طرد، هر پیامی از جانب شما را نوعی بی‌اعتنایی ببینند و خشمگین شوند و در واقع برای اینکه در برابر این احساس به شعار: تو مرا ترک نکردی من از تو دور شدم. پایبند باشند، خشمشان را خالی می‌کنند تا ارتباط را متوقف کنند. و سپس دوباره سعی کنند شما را درگیر کنند.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *