اشتغال کودکان اوتیسم

با توجه به اینکه کودکان اتیسم در یک طیف وسیع  قرار گرفته‌اند. موارد شغلی مختلفی می‌تواند با توجه به سطح توانایی آن‌ها وجود داشته باشد و انتخاب شغل یک چالش جدی محسوب می‌شود.

 برای افراد اتیسم با عملکرد بالا گزینه‌های شغلی بیش‌تری نسبت به افرادی که داری اتیسم شدید هستند وجود دارد. در صورتی که اتیسم فرد شدید باشد نیاز به حمایت خانواده برای اشتغال وجود دارد.

والدین چگونه می‌توانند به اشتغال کودک اوتیسم کمک کنند؟

سن ملاک مهمی است:

اکثر افراد دارای ناتوانی تا قبل از 18 سالگی کار نمی‌کنند. با این حال باید برای این کودکان برنامه‌ریزی کرد. به این دلیل که شاید سال‌ها باید زمان صرف شود تا یک فرد مبتلا به اتیسم مهارت‌های لازم را فرا گیرد. والدین باید قدر زمان را بدانند و هرچه زودتر به آموزش آن‌ها بپردازند.

استعداد و علایق آن‌ها را پیدا کنند:

ممکن است والدین بپرسند چگونه درحالی که فرزندم 11 یا 12 ساله است، در مورد اینکه چه شغلی برای او مناسب است برنامه‌ریزی کنم؟ باید گفت لیستی از انجام کارهایی که فرزندتان دوست دارد را برای خود یادداشت کنید و هر چیزی که فکر می‌کنید می‌تواند در پیدا کردن شغل برای فرزندتان کمک کننده باشد و کودک شما به آن علاقه داشته باشد را برای خود بنویسید.

در پیدا کردن فرصت شغلی برای اشتغال فرزندتان خلاق باشید:

در مورد فرصت‌های شغلی بهتر است که نگاهتان را محدود نکنید و خلاقانه و آزاد به آن فکر کنید. به عنوان نمونه اگر فرزند شما به حیوانات یا یک حیوان خاص علاقمند است، پیدا کردن یک کار در باغ وحش برای او می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. به یاد داشته باشید گزینه شغلی که شما برای فرزندتان در نظر می‌گیرید شاید در حال حاضر فرزند شما قادر به انجام آن شغل نباشد اما پس از ایجاد یک برنامه که در آن مهارت‌های خاصی را بارها و بارها اجرا کند، می‌تواند وظایف مربوط به هر یک از این مشاغل را به صورت مستقل یا با کمک دیگران انجام دهد.

شغل‌های پیشنهادی برای کودکان اوتیسم

  • راهنمایی کردن مشتریان در یک فروشگاه مواد غذایی
  • شستن ظروف در یک رستوران
  • چمن زدن
  • کار در کارواش
  • کار در یک رستوران به عنوان یک پیش خدمت
  • و بسیاری از مشاغل دیگر که با توجه به خلاقیت خودتان و علاقمندی فرزندتان می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید.

چگونه می‌توان یک فیل را بلعید؟ لقمه لقمه.

طراحی و پیاده سازی یک برنامه که کودک شما مهارت‌های لازم را  برای شغلی که برایش پیداکرده‌اید، یاد بگیرد بسیار مهم است. در اینجا می‌توانید برای خرد شدن مهارت شغلی به مراحل کوچک و سپس آموزش گام به گام از معلم فرزندتان استفاده کنید. حتی شما می‌توانید از یک سیستم پاداش برای ایجاد انگیزه در فرزندتان استفاده کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *