هزینه تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور

می‌توان گفت که تحصیل روان‌شناسی در تمامی کشورها رویه یکسانی دارد که در این بخش و به منظور آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل روانشناسی در خارج از کشور به صورت کامل آن را بررسی خواهیم نمود. متقاضیان می‌توانند در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته روانشناسی تحصیل کنند. تحصیل در مقاطع مختلف مدت زمان‌های متفاوتی دارد و اشخاص برای تحصیل در مقطع لیسانس عموما 4 سال، در مقطع فوق لیسانس 2 سال و در مقطع دکترا به مدت 4 سال به تحصیل خواهند پرداخت. در کشورهای غیر انگلیسی زبان، متقاضیان شانس این را دارند که در دانشگاه‌های دولتی به زبان خود همان کشور و یا به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های خصوصی درس بخوانند. تحصیل به زبان همان کشور به صورت رایگان می‌باشد و در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، باید شهریه متناسب با دوره پرداخت گردد. متقاضیان برای تحصیل روانشناسی به زبان انگلیسی عموما در مقطع لیسانس مستلزم ارائه آیلتس 6 و برای فوق لیسانس و دکترا نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره 6.5 و 7 خواهند داشت.

معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی

از بنیادی‌ترین سوالاتی که در ذهن متقاضیان هنگام انتخاب کشور مقصد شکل می گیرد، این است که بهترین کشور برای آن کدام است؟ در این بحث پارامترهای مختلفی مطرح می شود که از اصلی‌ترین آنها می توان به بحث اعتبار دانشگاه و شانس ورود به بازار کار اشاره کرد. بطور کلی افرادی که تمایل به تحصیل روانشناسی در خارج از کشور دارند، یا قصد دارند که در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل نموده و با علمی که کسب کرده‌اند در کشور خود خدمت کنند و یا تمایل دارند که پس از فارغ التحصیلی در همان کشور بمانند و کار کنند. نمی‌توان کشور مشخصی را به عنوان بهترین مقصد معرفی نمود و این بحث بسته به شرایط و سلایق هر متقاضی کاملا متفاوت است. کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و کشورهای برتر حوزه شنگن نظیر آلمان، اتریش، سوئیس، فرانسه و اسپانیا و بسیاری از کشورهای دیگر با فراهم نمودن خدمات آکادمیک مناسب و همچنین شانس یافتن کار پس از تحصیل گزینه‌های بسیار ایده‌آلی برای این امر هستند. در نهایت می‌توان گفت بهترین دانشگاه‌های روانشناسی دنیا در کشورهای انگلستان و آمریکا هستند.

تحصیل روانشناسی در آمریکا

انجمن روانشناسی آمریکا، بزرگترین انجمن روانشناسی جهان است و در ایالات متحده واقع شده است. دانشگاه‌های برتر آمریکا به دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته و اساتید برتر، هرساله در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار میگیرند. همچنین، مدارک تحصیلی اخذشده از این کشور، دارای اعتبار جهانی هستند. البته، نباید فراموش کرد که هزینه تحصیل در آمریکا بسیار گرانتر از دیگر کشورهاست.

در سال تحصیلی ۲۰۲۱، متوسط شهریه کالج های آمریکا که برنامه روانشناسی ارائه می‌دهند، ۲۵۵۴۸ دلار برای برنامه های کارشناسی و ۱۹۱۰۳ دلار برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی است.

تحصیل روانشناسی در انگلستان

تحصیل در انگلستان، رویای افرادی است که می‌خواهند در بهترین محیط آموزشی و با بالاترین کیفیت، به تحصیل در رشته روانشناسی بپردازند. دانشگاه های برتر انگلستان، هرساله در لیست دانشگاه‌های برتر جهان قرار می‌گیرند. تحصیل و زندگی در انگلستان، پرهزینه است. یکی از مزایای تحصیل روانشناسی در انگلستان، امکان اخذ بورسیه‌های تحصیلی انگلیس و کاهش هزینه‌های تحصیل در این کشور است.

هزینه تحصیل روانشناسی در انگلستان برای مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا بین ۹۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ پوند در سال است. البته این هزینه برای دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا است. باقی دانشجویان خارجی باید شهریه بیشتری بپردازند که حدودا ۲۲۴۰۰ پوند در سال است.

تحصیل روانشناسی در اتریش

وین و اینسبروک از جمله شهرهای معروف کشور اتریش برای تحصیل روانشناسی هستند. اتریش، خانه پدر علم روانشناسی مدرن، زیگموند فروید، است. این کشور یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای روانشناسی است. دانشگاه وین اتریش، یکی از دانشگاه‌های برتر اتریش است و هرساله بورسیه‌های فراوانی به دانشجویان بین المللی اعطا می‌کند.

هزینه تحصیل روانشناسی در اتریش برای دانشجویان خارجی که در مقطع کارشناسی هستند، بین ۳۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰ یورو در سال است. همچنین هزینه برنامه‌های روانشناسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این کشور تقریبا ۳۵۰۰۰ یورو در سال است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *