بهترین کشورها برای مهاجرت روان‌شناسان کدام است؟

در روزهایی که مهاجرت تحصیلی و شغلی، انتخاب خیلی از افراد برای ادامه مسیر زندگی است، گاهی افراد پس از تصمیم‌‌گیری درباره انجام مهاجرت، در انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند چه کشوری را برای ادامه تحصیل و کار انتخاب کنند.

برای رشته روانشناسی که رشته وابسته به فرهنگی محسوب می‌شود، انتخاب مقصد با سختی بیشتری همراه می‌شود. از طرفی نکته‌ای که در فرآیند مهاجرت با این رشته وجود دارد این است که، مدرک کارشناسی ارشد اغلب الزامی است و درصورتی که مدرک ارشد نداشته باشید لازم است که به دانشگاه‌های آن‌کشور اپلای کنید و ارشدتان را در همان کشور بگیرید تا پس از آن بتوانید کار و فعالیت کنید.

به طور کلی کشورهای مختلفی برای رشته روان‌شناسی وجود دارد، با این حال به جرات می‌توان گفت که اگر شما به عنوان یک روانشناس به زبان آلمانی مسلط شوید و بتوانید مدرک این زبان را اخذ کنید، می‌توانید در بهترین کشورهای ممکن همانند آلمان، اتریش و همچنین سوئیس مشغول به کار شوید.

اما اگر از قبل پایه زبان بهتری دارید و تقویت زبان انگلیسی برای شما راحت‌تر است، با گرفتن مدرک زبان انگلیسی می‌توانید در کشور‌های وسیع و بی شمار اروپایی مشغول به کار و فعالیت شوید، به عنوان مثال با اخذ مدرک آیلتس با نمره بالا می‌توانید در یکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی همانند کانادا، استرالیا، آمریکا، نیوزلند و… مشغول به کار شوید. و یا حتی به کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت کنید و روند درآمدزایی خود را از این طریق افزایش دهید.

به طور کلی کشورهای خوبی برای این رشته وجود دارد که با توجه به شرایط هرکدام و با انجام سود و زیان و در نظرگرفتن اولویت‌های شخصی می‌توان به کشور مناسب رسید.

از این رو علاوه بر این موارد باید به مواردی همچون میزان حقوق، میزان مالیات، شرایط کار، شرایط اقتصادی، هزینه‌های زندگی، جاذبه‌های طبیعی، امنیت و… توجه کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حتما توجه ویژه‌ای به ان داشته باشید این است که یک روانشناس در برخی از کشورها حتما باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد تا در این صورت بتواند مجوز های لازم را برای انجام فرایندهای مشاوره‌ای سپری کند.

از این رو افراد عمدتا در ابتدا باید به دنبال اپلای نمودن شرایط تحصیلی نموده و سپس در کشور مربوطه مشغول به کار و فعالیت شوند.

به طور کلی کشور کانادا در دنیا بهترین کشور برای مهاجرت محسوب می‌شود و سالانه افراد مختلفی به این کشور مهاجرت می‌‌کنند. برای رشته روان‌شناسی هم کانادا یکی از گزینه‌های خوب مطرح می‌شود. در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید ابتدا باید از طریق اپلای کردن در یکی از دانشگاه‌های این کشور، در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید و سپس بتوانید کار و دیگر فعالیت‌ها را هم انجام دهید.

طبق آمار و ارقام به وجود آمده می توان شاهد بازار کار بسیار مناسبی برای روانشناسان در این کشور بود، با این حال فرصت‌های شغلی بسیار متنوع ای برای این رشته در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید در سایر زیر شاخه‌های این رشته نیز در کشور کانادا مشغول به کار و فعالیت شوید.

سالانه حدود 70 الی 80 هزار دلار، و در صورت داشتن تخصص و تجربه بیشتر گاهی تا 150 هزار دلار می‌توان از رشته روان‌شناسی در کشور کانادا درآمد داشت.

استرالیا نیز از کشورهای بسیار مناسب برای روان‌پزشکان محسوب می‌شود اما این کشور هم برای کار نیاز به مدرک ارشد دارد.

نکته مهم برای دانشجویانی که در یکی از دانشگاه‌های استرالیا و نیوزلند مشغول به تحصیل هستند، پس از فارغ التحصیلی نیازی به بررسی مدارک‌ و تاییدیه آن‌ها نیست و آن‌ها به دور از ملیت خود می‌توانند در این زمینه مشغول به کار و فعالیت شوند.

 

اما اگر شما دانشجوی ایرانی هستید و در یکی از دانشگاه های ایرانی فارغ التحصیل شده اید ، مدارک و ریز نمره های شما به سازمان انجمن روانشناسان استرالیا ارسال خواهد شد تا مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و در صورت تائید مشغول به کار شوید.

عمان هم از کشورهایی است که زیرساخت‌های بسیار مناسبی دارد و می‌تواند کشور خوبی برای مهاجرت باشد. از جمله کشورهای مناسب دیگر می‌توان به سوئد اشاره کرد اما مسئله‌ی مهم آن است که باید به زبان سوئدی مسلط شد.

فرانسه، فنلاند، ایتالیا، نروژ، هلند و دانمارک هم می‌تواند انتخاب خوبی برای محصلان این رشته باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *