بررسی مزایا و معایب ازدواج با یک فرد خارجی (ازدواج بین‌المللی) چیست؟

یکی از موضوعات و چالش‌هایی که افراد پس از مهاجرت با آن مواجه می‌شوند این است که آیا ازدواج با فردی که هم وطن آن‌ها نیست و خارجی محسوب می‌شود می‌تواند یک تهدید باشد؟
در این مقاله پیرو بررسی ابعاد مختلف چالش‌های مهاجرت که در سایت ماروم به آن پرداختیم، حالا به بررسی ازدواج بین‌المللی می‌پردازیم.
ازدواج یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های ما در طول حیات است، و مانند هر انتخابی سود‌ها و زیان‌‌هایی را به همراه دارد. ازدواج با کسی که وطن و فرهنگ و حتی زبانش با ما یکی نیست این جریان را حساس‌تر می‌کند.
موفقیت یک ازدواج و یک رابطه به هردو نفر بستگی دارد، برخی ممکن است به سادگی تعارض‌ها و تفاوت‌ها را حل کنند و با آن‌ها کنار بیایند اما این کار برای افراد دیگر سخت‌تر باشد. در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و معایب ازدواج بین‌المللی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

معایب ازدواج بین‌المللی چیست؟

تفاوت‌ نقش‌های جنسیتی در فرهنگ‌های مختلف

در بسیاری از فرهنگ‌ها برابری طلبی در ازدواج جا افتاده است، مردان و زنان با برخورداری از حقوق و مسئولیت‌های برابر گام مهمی برای برپایی این هدف برداشته‌اند، با این حال هنوز هستند فرهنگ‌هایی که به این نقش‌ها نگاه سنتی و کلیشه‌ای دارند. اگر این ناهاهنگی‌ها شناسایی نشوند و به یک توافقی بر سر آ« نرسند می‌تواند بسیار مشکل‌ساز شود.

عدم درک متقابل

یکی دیگر از معایب ازدواج بین‌المللی، عدم درک متقابل است. ما وقتی در فرهنگ متفاوتی قرار می‌گیریم ممکن است رفتارهایی از خود نشان دهیم یا باورهایی داشته باشیم که متاثر از فرهنگ خودمان باشد و درک آن توسط سایرن با فرهنگ متفاوت سخت باشد. و کم کم ممکن است ازینکه کوچکترین حرکات خود را توضیح بدهید، خسته ‌شوید. فرهنگ جدید گاهی اوقات بخشی از وجودتان را محو می‌کند و احساس می‌کنید که بخشی از وجودتان را از دست داده‌اید.

از توضیح دادن مداوم کارهایی که بر مبنای فرهنگ‌تان انجام می‌دهید، خسته می‌شوید و همسرتان هم نمی‌تواند شما را کاملاً درک کند. همسرتان نمی‌تواند بخش بزرگی از وجودتان را علی‌رغم عشقی که به شما دارد، درک کند و این احساس سوءتفاهم مداوم آزارتان می‌دهد.

ازدواج بین‌المللی

پرورش فرزندان با چالش مواجه می‌شود

اگر چه داشتن فرزند دوملیتی جذاب است اما این فرزندان ممکن است با بحران‌های جدی مواجه شوند مخصوصا اگر والدین با فرهنگ‌های مختلف توانایی سازش و کنار آمدن خوبی با این تفاوت‌ها نداشته باشند.

پرهزینه بودن

در ازدواج بین‌المللی، چون رفت و آمدها به کشورهای مختلف زیاد می‌شود و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است، هزینه‌ها زیاد می‌شود لبته این مورد زمانی مشکل‌ساز می‌شود که فاصله‌ بین دو کشور زیاد باشد و شما منابع کافی را برای تامین هزینه‌های سفر نداشته باشید. اگر هزینه‌ها بیش از حد برایتان سنگین است، بهتر است از رابطه‌ی راه دور صرف‌نظر کنید و شانس خودتان را جای دیگری امتحان کنید.

مزایای ازدواج بین‌المللی چیست؟

 در کنار معایبی که مرورشان کردیم، ازدواج بین‌المللی مزایای زیادی هم دارد:

ازدواج با یک فرد خارجی با فرهنگ تازه‌ای شما را آشنا می‌کند

ازدواج با یک فرد خارجی فرصتی برای شما مهیا می‌کند تا بتوانید فرهنگ یک کشور را که برای شما غریبه بوده‌است از نزدیک ببینید و بشناسید. این آشنایی می‌تواند بر شیوه‌ی ارتباط‌ با مردم و موقعیت‌های اطرافتان تاثیر بگذارد. در نتیجه‌ تعامل با مردمی متعلق به یک فرهنگ متفاوت به شناخت و بینش‌های تازه‌ای دست پیدا می‌کنید. برای داشتن یک زندگی پربار لازم است که از موضوعات جدید، به ویژه فرهنگ‌های متفاوتی استقبال کنید که درس‌های فراوانی را به شما یاد خواهند داد.

ازدواج بین‌المللی شما را انعطاف‌پذیرتر می‌کند

کنار آمدن با یک فرهنگ جدید و متفاوت کار آسانی نیست و وقتی این دشواری را سپری می‌کنید به فردی روشنفکر تر و عاری از تعصب تبدیل می‌شوید. افرادی که متعصب نیستند در ارتباط برقرار کردن موفق‌تر عمل می‌کنند و با افراد بیشتری ارتباط برقرار می‌کنند. مهربانی، روشنفکری و تحمل خصوصیاتی هستند که در اثر یک ازدواج خارجی به دست می‌آیند و باعث رشد زوجین می‌شوند.

با پذیرفتن تمام تفاوت‌هایی که با همسر خود دارید، به سرعت به فردی با تحمل بیشتر تبدیل می‌شوید. زندگی به لطف اتخاذ چنین نگرشی آسان‌تر می‌شود. این پیوند فراملی زمینه را برای رشدتان فراهم می‌کند و از شما انسان بهتری می‌سازد.

همواره موضوعی برای صحبت کردن وجود دارد

ازدواج با یک فرد خارجی مزیت دیگری هم دارد، چون همیشه موضوعی برای صحبت کردن وجود ندارد، زندگی‌تان هیچ‌گاه کسل کننده نمی‌شود و گفتگوهایتان همواره گرم و بانشاط خواهد بود.  یکی از خصوصیات روابط عاشقانه‌ راه دور این است که حتی کوچکترین جزئیات مربوط به دو کشور را با هم مقایسه خواهید کرد. البته فقط به مقایسه کردن اکتفا نمی‌کنید، بلکه مسائل جالبی از کشورهایتان را برای هم تعریف خواهید کرد. به این ترتیب ساعت‌ها با هم حرف خواهید زد، بدون آن که موضوع کم بیاورید یا گذر زمان را احساس کنید.

تقویت زبان

ازدواج بین‌المللی باعث آن می‌شود که شما دائما در معرض زبان جدیدی باشید و درنتیجه با سرعت بیشتری این زبان را فرا بگیرید.

امتحان کردن طعم‌های جدید

هر کشوری غذاها و خوراکی‌های خاص خودش را دارد، با ازدواج بین‌المللی می‌توانید از همسرتان بخواهید تا غذاهای بومی‌خودشان را برایتان تهیه کند یا همراه هم خوراکی‌های مخصوص کشورهای خود را امتحان کنید و ازین تجربه لذت ببرید.

نکاتی مهم در ازدواج‌های بین ‌المللی

میان این مزایا و معایبی که برای ازدواج بین‌المللی گفته شد شاید برایتان سوال شود که در نهایت باید چه کرد؟

ما اینجاییم تا به شما نکاتی را در ادامه یادآوری کنیم:

  • عشق زورش به سختی‌های زیادی می‌رسد: وقتی به عشق‌تان پایبند باشید، همه چیز ممکن می‌شود. این طبیعی است که ما در طول زندگی‌مان به مشکلات مختلفی مواجه شویم اما این ما هستیم که با تلاش‌هایمان می‌توانیم سردی و کسلی یک رابطه را به جذابیت‌های آن تبدیل کنیم.
  • سعی کنید ارتباطتان را باهم زیاد کنید: از گفتگو و ارتباط با یکدیگر غافل نشوید تا می‌توانید ارتباط بگیرید و صمیمیت خود را بالا ببرید. از گفتگو درباره‌ی تفاوت‌ها تا شباهت‌ها و علایق متفاوت‌تان. در این راه بازی‌ها حتی می‌توانند کمک کننده باشند.
  • کنار آمدن و گذشت را بلد شوید: رابطه بدون گذشت و سازش دوام نمی‌آورد. به صورت کلی حتی با ملیت‌های یکسان هم رابطه شما نیاز به گذشت دارد. چه برسد به زمانی که این رابطه بین ‌المللی می‌شود. اما سازش انواع مختلفی دارد وپیدا کردن انواع مناسب سازش شما زمان‌بر است و این فرایند به تدریج تکامل پیدا می‌کند.‌مدتی طول می‌کشد تا متوجه شوید که چه سازشی جواب می‌دهد، این فرایند به تدریج تکامل پیدا می‌کند. اما از نتیجه‌ی آن احساس خوبی خواهید داشت.
  • به سفر بروید: به همان جمله‌‌‌ی معروف آدم‌ها را در سفر باید شناخت می‌رسیم. اگر با کسی که در ارتباط هستید به سفر بروید هم بیشتر با او آشنا می‌شوید هم خاطرات و لحظات خوبی را با هم ثبت کرده‌اید.

 

نکته‌ی آخر

اگرچه ازدواج‌های بین‌المللی سخت و پرچالش به نظر می‌رسند اما با بررسی‌های دقیق قبلی و کمک گرفتن از یک متخصص می‌تواند به یک فرصت عالی تبدیل شود.

آیا در اطرافیان‌تان کسی هست، که با فردی از خارج از کشور ازدواج کرده باشد؟ نظر شما درباره ازدواج بین‌المللی چیست؟ از تجربیات و احساسات خود با ماروم صحبت کنید.
حال خوب و آروم با ماروم
درخواست مشاوره

1 Comment

  • سلام من خودم یه پسر17ساله روستایی ایرانیم یه مدتیه که عاشق یه دختر 14 ساله بازیگر از ترکیه شدم آیا میشه و میتونم در آینده بدستش بیارم و با اون ازدواج کنم؟ آیا با قانون جذب میشه این کار رو انجام داد؟ آیا اون جفت روحی منه؟ چون یه حس خوب عجیبی بهش دارم و نمیشه که دوستش نداشته باشم و فکر نکردن بهش سخته برام و انگاری که اونو یه جوری از قبل دیدمش و می‌شناسمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *