اهداف زندگی

اهداف زندگی


چگونه می‌توانید اهداف زندگی خود را بشناسید؟ اگر ویدیو‌های خانم دکتر بهار محمدی را دنبال کرده باشید، برای شما از ویژگی‌های یک هدف خوب و نحوه هدف‌گذاری گفته‌اند. در این قسمت می‌خواهیم با یک تمرین کوتاه و بسیار جالب به شما کمک کنیم تا اهداف زندگی‌تان را پیدا کنید. نتیجه تمرین را می‌توانید در اینستاگرام ماروم با ما به اشتراک گذارید.

چگونه می­توانیم برای زندگی خود برنامه­‌‌ ریزی کنیم؟ آیا می­توان یک راه­حل کلی برای برنامه­ریزی به همه افراد ارائه داد؟ آیا برنامه­ ریزی کردن، پیش­نیاز خاصی دارد؟ آیا می­توان برای رسیدن به اهداف مختلف از یک روش برنامه ­ریزی استفاده کرد؟ سرکار خانم دکتر بهار محمدی، دکترای روانشناسی بالینی، در این ویدیو به این سوالات پاسخ خواهند داد.

شاید شما هم جز آن دسته از افراد باشید که با مراجعه به روانشناس، از او می­خواهید تا به شما نشان دهد چگونه برای زندگی خود برنامه ­ریزی کنید. برنامه ریزی کردن و اهداف زندگی هر فرد بسیار به یکدیگر وابسته است. برنامه ­ریزی برای رسیدن به  اهداف، اول از همه نیازمند شناسایی خود آن اهداف است.

با توجه به این­که هر فرد در زندگی خود دنبال چه چیزی است و چه ارزش­هایی دارد، اهداف فرد مشخص می­شوند. با آگاهی بر شخصی بودن اهداف، تمرینی برای پیدا کردن اهداف زندگی­تان توسط دکتر بهار محمدی ارائه شده است. اگر به انجام این تمرین اشتیاق دارید، ابتدا چهار برگ کاغذ به همراه یک خودکار آماده کنید.

تمرین اهداف زندگی

دکتر بهار محمدی، در این ویدیو از شما چهار سوال خواهند­ پرسید؛ پاسخ هر سوال را در یک برگ کاغذ یادداشت نمایید. دقت داشته ­باشید که برای انجام صحیح این تمرین، ویدیو را به طور پیوسته تا انتها تماشا نکنید بلکه بعد از هر طرح هر کدام از سوالات، یک الی دو دقیقه وقت دارید تا به آن پاسخ دهید و سپس ادامه ویدیو را تماشا کرده و به سوالات بعدی جواب دهید. ویدیو را تا آخر تماشا کنید تا به اهداف زندگی خود دست یابید و متناسب با آن برنامه­ریزی نمایید. تفسیر دکتر بهار محمدی، در این ویدیو به شما کمک می­کند تا معنا­­ی زندگی خود را دریابید. اگر به بحث برنامه­ریزی، ویژگی اهداف و … علاقه­ مند هستید، مجموعه ماروم به شما پیشنهاد می­کند تا ویدیو­های دکتر بهار محمدی، دکتری روانشناسی بالینی، را دنبال نمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *