چرا باید از درمان آنلاین استفاده کنیم؟

شاید جالب به نظر برسد و دور از انتظار باشد اما نتایج تحقیقات نشان داده‌است درمان آنلاین، درصورتی که بتوانید فضای آرامی را فراهم کنید، مزایای بیش‌تری نسبت به درمان حضوری و سنتی دارد.

 پس از معرفی انواع درمان‌ها در سایت ماروم حالا به بررسی درمان آنلاین رسیده‌ایم.

اگرچه درمان آنلاین در حوزه روان‌شناسی خیلی مورد استقبال درمانگران و مراجعان قرار نگرفته‌بود، با این حال، با ورود فناوری‌های پیشرفته جدید، به نظر می‌رسد درمان آنلاین کار بسیاری از بیماران را ساده و تسهیل می‌کند! مخصوصا با شروع پاندمی و ریسک بالای جلسات حضوری، جلسات آنلاین ترویج بیشتری یافته است.

مزایای درمان آنلاین مانند درمان حضوری باقی می‌ماند. شما کمک مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید، در حالی که می‌دانید همه چیزهایی که با درمانگر خود صحبت می‌کنید محرمانه باقی می‌ماند. در حالی که ممکن است برخی از ایده درمان آنلاین غافلگیر شوند، ما می‌خواهیم چند مزیت منحصر به فرد را به اشتراک بگذاریم که ممکن است در عین حال مفید و شگفت انگیز باشد.

فهرست مطالب

درمان روانشناسی آنلاین چیست؟

چند سال پیش برای انجام درمان لازم بود که بیمار و روانشناس در یک اتاق و معمولاً در مطب خصوصی یا کلینیک روانشناسی با هم باشند. هر دو طرف توافق می‌کنند که یکدیگر را در مکان تعیین شده برای برگزاری جلسه ببینند. در حالی که مشاوره حضوری به قوت خود باقی‌ست و طرفداران خودش را دارد، درمان آنلاین شروع به پیشرفت کرده است و بیشتر و بیشتر در دسترس و مورد تائید عموم قرار می‌گیرد.

ممکن است متوجه شده باشید که امروزه چگونه اکثر کارها را می‌توان به صورت آنلاین انجام داد، از جمله خرید مواد غذایی، پرداخت صورت‌حساب، جابجایی پول، یا سفارش دادن‌ها. با این حال، قبل از اینترنت، اگر می‌خواستید چیزی بخورید، مجبور بودید خانه را ترک کنید. امروزه می‌توانید تقریباً هر غذایی را از طریق یک برنامه غذایی سفارش دهید! قبل از اینکه مجبور شوید سوار اتوبوس شوید و به مقصد خاصی بروید، اکنون فقط از طریق تلفن همراه خود تماس می‌گیرید! بسیاری از خدمات را می‌توان بدون خروج از خانه انجام داد و روانشناسی نیز از پیروی از این جهش تکنولوژیک عقب نمانده است!

امروزه، با درمان آنلاین، می‌توانید نظارت روانی خود را بدون خروج از خانه تنها با استفاده از رایانه یا تلفن هوشمند متصل به اینترنت انجام دهید. این نوع درمان سلامت روان همانند درمان سنتی است که تنها تفاوت آن در نحوه ارتباط آن است. روانشناس جلسات هفتگی را برنامه ریزی می‌کند که حدود 50 دقیقه طول می‌کشد. بسته به نیاز بیمار می‌تواند کم و بیش‌تر باشد. بنابراین، تا زمانی که یک اتصال اینترنتی پایدار، یک میکروفون فعال، و یک دوربین دارید، شرایط لازم را برای دریافت این خدمات دارید!

مزایای درمان آنلاین چیست؟

مزایای درمان آنلاین بسیار زیاد است و قابل چشم پوشی نیست. تعدادی از آنها عبارتند از:

1. صرفه جویی در زمان

اگر قبلاً به طور سنتی تحت مشاوره روانشناسی قرار گرفته اید، ممکن است متوجه شده باشید که بین رفتن و آمدن از مطب درمانگران، زمان زیادی را در راه سپری می‌کنید. قبل از شروع جلسه باید در کلینیک حضور داشته باشید. و برای این کار، شما زمان خود را در ترافیک و به طور کلی رفت و آمد می‌گذرانید.

کسانی هستند که ساعات زیادی را وقت صرف می‌کنند تا به مطب درمانگرشان در یک شهر بزرگ با ترافیک زیاد برسند. و یا حتی شهر به شهر جابجا شوند. در پایان جلسه، دوباره همین مسیر سخت را بازگردند. در نهایت در میانه راه بازگشت به خانه، اضطرب و استرس بیشتری پیدا می‌کنند. مثلا در یک مورد در شرایط بالا وقتی به خانه رسید، به سختی می‌توانست به یاد بیاورد که در حین درمان چه اتفاقی افتاده است، که نظارت روانی را بی‌فایده می‌کرد، زیرا پس از رسیدن به خانه، تمام استرس‌هایی را که در درمان با آن مواجه شده بود، جبران کرد.

با درمان آنلاین، شما مجبور نیستید مسافت های طولانی را طی کنید. فقط بهترین زمان را برای شما و درمانگر آنلاین‌تان برنامه‌ریزی کنید، و تمام! در زمان مقرر، هر یک از طرفین برای شروع جلسه باید به اینترنت متصل شوند!

2. امنیت پیشرفته

طبق گزارش RAINN، هر 73 ثانیه یک آمریکایی مورد تجاوز جنسی یا فیزیکی قرار می‌گیرد.درست است که ما در کشور دیگری هستیم، با این حال، حملات هر روز اتفاق می‌افتد. تعداد افرادی که به طور روزانه مورد تعارض قرار می‌گیرند به طرز تکان دهنده ای بسیار زیاد است. این برای ترساندن شما نیست. با این حال، همیشه بهتر است محتاط باشید.

از طرفی، با درمان آنلاین، هیچ ریسکی نمی‌کنید. با رفتن به کلینیک درمانگر خود را در معرض تهدیدها یا خطرات غیر ضروری قرار نمی‌دهید. جلسات از طریق تلفن هوشمند شما برگزار می‌شود. شما می‌توانید در جایی باشید که بیشترین احساس امنیت را دارید.

3. راحتی

یک مزیت قابل توجه است! برای اینکه درمان به طور مؤثر جریان یابد، لازم است بیمار در محیط خود احساس آرامش کند. و برای این، هیچ چیز راحت تر از این نیست که در مکانی که می‌خواهید باشید! چه در خانه، چه در مسافرت و چه در دفتر خود، به راحتی می‌توانید مشاوره روانشناختی خود را به نحو احسن انجام دهید.

4. محرمانه بودن

مردم اغلب در مورد حفاظت از داده‌های مراجع در یک محیط درمانی آنلاین تعجب می‌کنند. مانند درمان حضوری، درمان آنلاین نیز از قوانین شورای فدرال روان‌شناسی پیروی می‌کند که محرمانه بودن هر خدمات را ارج می‌نهد. به عبارت دیگر، تمام داده‌های شما و مکالمه بین شما و درمان‌گرتان از طریق رمزگذاری امن می‌ماند.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که هیچ‌کس از اینکه شما تحت درمان روانشناختی هستید، خبر ندارد زیرا با درمان آنلاین، می‌توانید جلسات را در هر مکانی انتخاب ‌کنید بدون اینکه کسی از کسب و کار شما مطلع باشد.

5. مقرون به صرفه بودن

هنگام انجام درمان آنلاین سلامت روان، هزینه‌هایی مانند بنزین، پول مترو، اتوبوس یا تاکسی را کنار می‌گذارید. از آنجایی که می‌توانید درمان را از هر جایی انجام دهید، نیازی به طی کردن مسیر ندارید تا به موقع به کلینیک برسید!

6. تدبیر بیشتر

بر اساس یک مطالعه در مورد اثربخشی درمان آنلاین ، مشاوره در خانه نه تنها از نظر بالینی مؤثر است، بلکه بیماران در صحبت کردن از طریق صفحه نمایش رایانه و تلفن همراه احساس راحتی بیشتری نسبت به حضوری دارند. این امر درمان را بسیار سودمندتر می کند، با در نظر گرفتن این که اکثر بیماران تدبیر و شجاعت بیشتری برای صحبت در مورد چیزهایی دارند که معمولاً در حالت رو در رو از آن اجتناب می‌کنند.

7. بدون محدودیت سفر

اگر دوست دارید سفر کنید یا به دلیل کار نیاز به سفر زیاد دارید، درمان آنلاین یک گزینه عالی است! برای انجام جلسات لازم نیست در یک شهر واحد باشید. در عوض، می‌توانید زمان سفر خود را برای انجام درمان خود تنظیم کنید، بدون اینکه مجبور باشید جلسه را تغییر دهید یا آن را به دلیل سفر لغو کنید. این یک گزینه عالی است، به خصوص اگر نمی‌توانید برای مدت طولانی در یک مکان بمانید و همیشه تغییر درمانگر یک گزینه نیست.

این راه می‌تواند به شما کمک کند تا مناسب‌ترین متخصص را برای انجام جلسات خود بیابید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند با بهترین خدمات آنلاین موجود ارتباط برقرار کنید. مطمئناً باید ویژگی «پیداکردن یک درمانگر» را در برنامه پشتیبانی همتایان، امتحان کنید. با این حال، قبل از انتخاب یک سرویس آنلاین، مطمئن شوید که آنها فقط با درمانگران دارای مجوز کار می‌کنند و تا آنجا که می‌توانید سؤالات خود را قبل از خرید اشتراک بپرسید.

چرا باید درمان آنلاین را انتخاب کرد؟

شروع درمان آنلاین کار پیچیده‌ای نیست

راهنمای آنلاین درمان آنلاین و پیشرفت‌های فناوری ممکن است کامل نباشند، اما انسان‌ها هم چنین نیستند. تحقیقات خود را انجام دهید، به خود اعتماد کنید و قبل از انتخاب خدمات آنلاین درمانی، سؤالات مناسب را برای خود بپرسید.

امید است که همیشه با روان سالم و زندگی رضایت بخش زندگی کنید…

معرفی نویسنده: فائزه حاجی‌پور

معرفی نویسنده: فائزه حاجی‌پور

همیشه به دنبال کشف پیچیدگی‌های روان انسان بودم و هستم.
در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، روان‌شناسی خوندم و بعد برای ادامه‌ی این جستجو مقطع کارشناسی ارشد رو در دانشگاه بهشتی ادامه دادم.
نوشتن برای من نوعی خلق هست و من از خلق کردن لذت می‌برم.
با توجه به علاقه‌مندی‌هام سعی می‌کنم در مقالاتی که برای ماروم تهیه می‌کنم از «روان» و پیچیدگی‌هاش براتون بنویسم.

آیا شما نیز از علاقه‌مندان مشاوره آنلاین هستید؟ دلیل شما برای دریافت مشاوره آنلاین چیست؟ از تجربیات خود با ماروم صحبت کنید.
حال خوب و آروم با ماروم
درخواست مشاوره

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *