زندگی با افسردگی

وقتی با افسردگی روبرو می‌شوید همه چیز چالش برانگیزتر به نظر می‌رسد. رفتن به سر کار، معاشرت با دوستان یا حتی بیرون آمدن از رختخواب می‌تواند مانند یک مبارزه باشد.

اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای مقابله با علائم خود و بهبود کیفیت زندگی خود انجام دهید. در این مقاله 8 نکته مهم و اساسی برای زندگی با افسردگی آورده شده است.

فهرست:

نکته اول: برای درمان افسردگی یک شبکه پشتیبانی بسازید.

یکی از مهم ترین کارهایی که می‌توانید برای کمک به افسردگی خود انجام دهید، البته به غیر از دارو و درمان، ایجاد حمایت اجتماعی قوی است.

برای برخی، این ممکن است به معنای ایجاد روابط قوی‌تر با دوستان یا خانواده باشد. دانستن اینکه می‌توانید روی کمک عزیزانتان حساب کنید، می‌تواند به بهبود افسردگی شما کمک کند.

برای دیگران، یک گروه حمایت از افسردگی، می‌تواند کلیدی باشد. این گروه ممکن است شامل یک گروه اجتماعی باشد، یا یک گروه درمانی و یا یک گروه پشتیبانی آنلاین که نیازهای شما را برآورده کند.

نکته دوم: استرس خود را کاهش دهید.

وقتی تحت استرس هستید، بدن شما هورمونی به نام کورتیزول بیشتری تولید می‌کند. در کوتاه مدت، این هورمون خوب است زیرا به شما کمک می‌کند تا برای مقابله با هر چیزی که باعث استرس در زندگی شما می‌شود آماده شوید.

با این حال، در درازمدت می‌تواند مشکلات زیادی از جمله افسردگی برایتان ایجاد کند.

نکته سوم: بهداشت خواب خود را بهبود ببخشید.

خواب و خلق و خو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که 80٪ از افراد مبتلا به اختلال افسردگی، اختلالات خواب را تجربه می‌کنند.

اما، ممکن است احساس کنید که نمی‌توانید بخوابید، یا شاید برای بلند شدن از رختخواب تلاش می‌کنید چرا که همیشه احساس خستگی می‌کنید.

بهداشت خواب خوب می‌تواند کلید بهبود کیفیت و کمیت خواب شما باشد.

وسایل الکترونیکی را حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب خاموش کنید. از نور کم برای خواندن کتاب یا انجام فعالیت آرامش بخش دیگری استفاده کنید.

از تخت خود فقط برای خواب و فعالیت جنسی استفاده کنید. انجام کار در رختخواب یا حتی در اتاق خواب می‌تواند باعث شود که تخت خواب خود را به جای آرامش، با استرس مرتبط کنید.

درمان افسردگی با بهداشت خواب

نکته چهارم: عادات غذایی خود را برای درمان افسردگی بهبود ببخشید.

تحقیقات برای یافتن ارتباط واضح بین رژیم غذایی و سلامت روان ادامه دارد. در واقع، مطالعات زیادی انجام شده است که نشان داده است بهبود تغذیه می‌تواند از بیماری‌های روانی پیشگیری کند یا در روند درمان آن‌ها موثر باشد.

بسیاری از مواد مغذی ضروری مغز وجود دارند که می‌توانند بر افسردگی تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که کمبود روی با علائم افسردگی مرتبط است.

بهبود رژیم غذایی می‌تواند کلید کاهش علائم شما باشد. اما قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی یا شروع مصرف ویتامین‌ها یا مکمل‌ها، با پزشک خود صحبت کنید.

نکته پنجم: یاد بگیرید چگونه افکار منفی را متوقف کنید.

افسردگی نه تنها باعث ایجاد احساس بد در شما می‌شود، بلکه می‌تواند باعث شود که شما منفی‌تر فکر کنید. با این حال، تغییر آن افکار منفی می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

درمان شناختی رفتاری (CBT) نوعی درمان است که برای از بین بردن افسردگی، الگوهای رایج تفکر منفی به نام تحریف شناختی را تغییر می‌دهد. همچنین کتاب‌ها، اپلیکیشن‌ها و دوره‌های آنلاین زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری نحوه انجام این کار کمک کنند تا الگوهای تفکر ناسالم خود را تغییر دهید.

نکته ششم: برای درمان افسردگی با اهمال کاری مبارزه کنید.

علائم افسردگی، مانند خستگی و مشکل در تمرکز، اهمال کاری را وسوسه انگیز می‌کند.به تعویق انداختن کارها به افسردگی دامن می‌زند و می‌تواند منجر به افزایش احساس گناه، نگرانی و استرس شود. مهم است که ددلاین یا بازه زمانی مشخص تعیین کنید و زمان خود را به خوبی مدیریت کنید. 

اهداف کوتاه مدت تعیین کنید و سخت تلاش کنید تا مهمترین کارها را ابتدا انجام دهید. هر کاری که با موفقیت انجام می‌دهید به شما کمک می‌کند عادت به تعویق انداختن کار را ترک کنید.

انجام کارهای خانه برای درمان افسردگی

نکته هفتم: به کارهای خانه خود رسیدگی کنید.

افسردگی می‌تواند انجام کارهای خانه مانند شستن ظرف‌ها یا پرداخت قبوض را دشوار کند. اما انبوهی از کاغذبازی، انبوه ظروف کثیف و کف خانه پوشیده شده با لباس‌های کثیف تنها احساس بی ارزشی شما را تشدید می‌کند.

کارهای روزانه خود را کنترل کنید. از کوچک شروع کنید و هر بار روی یک پروژه کار کنید. بلند شدن و حرکت می‌تواند به شما کمک کند که به خودی خود احساس بهتری داشته باشید. اما دیدن پیشرفت شما در خانه می‌تواند برای کمک به احساس بهتر شما کلیدی باشد.

نکته هشتم: یک جعبه ابزار سلامتی ایجاد کنید.

جعبه ابزار سلامتی مجموعه ای از ابزارهایی است که می‌توانید از آن‌ها برای آرام کردن خود در زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید استفاده کنید.

ابزارهایی که بیشتر به شما کمک می‌کند ممکن است برای شخص دیگری کارایی نداشته باشند، بنابراین مهم است که به دقت در نظر بگیرید چه چیزهایی می‌توانند به شما کمک کنند بهترین احساس را داشته باشید.

به کارهایی فکر کنید که دوست دارید وقتی خوشحال هستید انجام دهید. سپس، وقتی احساس ناراحتی کردید، یکی از آن فعالیت‌ها را امتحان کنید.

در آغوش گرفتن حیوان خانگی خود، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، حمام آب گرم یا خواندن یک کتاب خوب، چند مثال هستند که ممکن است برایتان مفید باشد.

اگر شما یا عزیزانتان در حال سپری کردن دوره افسردگی هستید، با شماره‌های 02188537875  و 02188537876 تماس بگیرید. ما در تیم ماروم به همراه متخصصین برتر در کنار شما هستیم.

راهکار‌های شما برای درمان افسردگی چیست؟ کدامیک از این 8 نکته برایتان مفید بود؟ تجربیات خود را با ماروم در میان بگذارید.
حال خوب و آروم با ماروم
درخواست مشاوره

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *