آیا تیپ شخصیتیتان بر سلیقه‌ و رابطه‌ی جنسی شما اثر می‌گذارد؟

ترجیح جنسی و سلیقه‌ی جنسی، در یک پیوستار قرار می‌گیرد که افراد مختلف بنا به دلایل متفاوت، در هر کجای این پیوستار قرار دارند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند در تمام طول مدت زندگی خود، یک شریک جنسی داشته باشند و برخی به صورت جستجوگرانه، اعتقاد بر این دارند که بهتر است شرکای جنسی متفاوتی را تجربه کنند.

برخی از آن‌ها احتمالاً در نهایت پایبند به یک نفر خواهند شد و برخی دیگر به همین روال ادامه خواهند داد. نگرش‌های متفاوت و رفتارهای جنسی مختلف، امری اجتناب ناپذیر است. علاوه بر این، برخی از افراد رابطه‌ی جنسی را عملی احساسی می‌دانند که تحت تأثیر عواطف قرار دارد، در حالی که برخی دیگر، رابطه‌ی جنسی را صرفاً یک عمل فیزیکی برای رهایی از تنش می‌دانند. در این بین افرادی نیز هستند که در میانه‌ی این طیف قرار دارند و رابطه‌ی جنسی را نه تنها راهی برای رهایی از تنش جسمی می‌دانند، بلکه احساسات را نیز وارد رابطه می‌کنند و مهم می‌دانند.

از این مقدمات که بگذریم، باید بگوییم که راه‌های بیشتری وجود دارد تا  بتوان توسط آن، چارچوب‌های نگرشی افراد را درباره‌ی رابطه‌ی جنسی، طبقه‌بندی کرد. چارچوب نگرشی شما درباره‌ی رابطه‌ی جنسی چیست؟ یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای رسیدن به شناختی بهتر از نگرشتان به رابطه‌ی جنسی، تیپ شخصیتی مایرز بریگز شما است.

در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی را درباره‌ی گرایش و نگرش جنسی هر یک از تیپ‌های شخصیتی مایرزبریگز ارائه کنیم.

ISFJ

شما در رابطه‌ی جنسی خود محافظه‌کار هستید و ترجیح می‌دهید با یک شریک جنسی، رابطه برقرار کنید. شما معمولاً شخصی که باب میل شماست را پیدا می‌کنید و به او پایبند هستید، در واقع چندان کنجکاوی خاصی نسبت به امور جنسی ندارید و در یک حاشیه‌ی امن به شریک زندگیتان پایبند هستید و بیشتر از هر چیزی، رابطه با او را ترجیح می‌دهید. در واقع آغوش شریک زندگیتان، همان جای امنی است که همیشه می‌خواهید باشید.

ESFJ

لذت بردن شما از رابطه‌ی جنسی، وابسته است به کلیت رابطه‌ای که دارید. داشتن یک رابطه‌ی عاطفی برایتان بسیار اولویت دارد و رابطه‌ی جنسی وقتی برایتان مهم است که واقعاً عاشق باشید. در واقع شما رابطه‌ی جنسی را راهی برای ابراز عشق و علاقه می‌دانید و می‌خواهید این عشق و علاقه را به صورت جسمی نیز ابراز کنید. هنگامی که وارد یک رابطه‌ی متعهدانه می‌شوید، هر کاری می‌کنید تا شریک عاطفیتان راضی و خشنود باشد، می‌توان گفت شما یک عاشق بسیار بخشنده هستید و رضایت جنسی شریکتان برای شما بسیر اهمیت دارد.

ISTJ

شما تقریباً درباره‌ی رابطه‌ی جنسی خجالتی هستید. شما چندان مشتاق رابطه‌ی جنسی بدون شناختی نیستید و ترجیح می‌دهید قبل از سکس، فرد مقابل خود را کاملاً بشناسید. شما بسیار درباره‌ی رضایت شریک خود نگران هستید و تمام توان خود را به خرج می‌گیرید تا مطمئن باشید این رضایت حاصل شده است. باور دارید که رابطه‌ی جنسی در طول زمان بهبود می‌یابد و برای داشتن رابطه‌ی جنسی در طول مدت زیاد، باید تلاش کرد و خود را موظف می‌کنید تا برای بهبود رابطه‌ی جنسیتان، هر اقدامی انجام دهید. دوست دارید تا اوضاع طبق برنامه و پیش‌بینی پذیر پیش رود و از اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی خوشتان نمی‌آید! اگر کنترل رابطه در دست شما باشد، احتمالاً همه چیز خوب پیش برود.

ESTJ

شما اغلب پرداختن به حاشیه را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید مستقیماً و صراحتاً آنچه را می‌خواهید، بیان کنید. به طور کلی ارتباط گرفتن با افراد را دوست دارید و از رابطه‌ی جنسی لذت می‌برید و از آن اسقبال می‌کنید، به ویژه اگر سر حال باشید و طرف مقابل برای شما جذاب باشد. در بیشتر مواقع به شریک جنسیتان پایبند هستید و سعی می‌کنید رابطه‌ی جنسی داشته باشید که برای هر دوی شما، لذت‌بخش باشد. اینکه در رابطه‌ی جنسی خوب بدرخشید و آن را خوب پیش ببرید برایتان مهم است.

ESFP

ترجیحات جنسی شما اغلب، به صورت تجربه‌های لذت‌بخش و کوتاه مدت است. گاهی دوست دارید عشق را از رابطه‌ی جنسی متمایز بدانید و صرفاً برای کسب لذت وارد رابطه شوید. اگرچه شاید حتی به راحتی مجذوب آن فرد شوید و احساسات عاشقانه‌ای نسبت به او داشته باشید و به اصطلاح دلباخته شوید. شما شریک گشوده و آزادی هستید و در رابطه‌ی جنسی بسیار شور و اشتیاق دارید. رضایت طرف مقابل برای شما بسیار مهم است و تمام تلاشتان را می‌کنید تا رابطه‌ی جنسی برای هر دوی شما تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.

ISFP

شما نسبت به رابطه‌ی جنسی سهل‌گیر هستید. به این معنا که آنچه برایتان اهمیت دارد، کشف افراد جدید است، چه به لحاظ ذهنی و چه جسمی! فرقی هم نمی‌کند که فرد مقابل احساستان را برانگیخته یا نه! شما در جستجوی آنچه می‌خواهید قدم بر خواهید داشت. احتمالاً تجربه‌ی رسیدن به اوج لذت جنسی را نخواهید داشت، مگر با کسی رابطه داشته باشید که صد در صد به او اعتماد دارید. برقراری رابطه با شرکای جنسی متفاوت برای شما بسیار دشوار است. اما بهتر است اینطور گفت که شما وقتی رابطه‌ی جنسی خواهید داشت که احساس کنید عمیقاً عاشق شده‌اید. به طور کلی به دنبال اعتماد و راحتی هستید و عشق را نوعی از ابراز علاقه می‌دانید.

ESTP

شما بسیار زودجوش و احساسی هستید. احتمالاً در دوره‌ی جوانی بیشتر به دنبال فرصت‌های معاشقه بدون روابط متعهدانه بودید. مسائل جسمی و فیزیکی در رابطه بیشتر برایتان اولویت دارد و معتقد هستید برای رابطه‌ی جنسی لزوماً رابطه‌ی عاطفی نیاز نیست. احتمالاً بودن در یک رابطه‌ی متعهدانه و طولانی مدت به شما کمک می‌کند تا قلمروی جدیدی از توانمندی جنسی خود را بیابید که قبل‌تر از این هرگز نمی‌دانستید. باید گفت، ثبات و شناخت شما از شریکتان، باعث می‌شود تا در رابطه علاقه و کنجکاوی بیشتری داشته باشید و رضایت جنسی دو طرفه‌ای ایجاد کنید.

ISTP

شما اغلب درگیری زیادی با فرصت‌های جنسی دارید. میل جنسی تقریباً بالایی دارید و جذابیت بصری برایتان اهمیت دارد. شما رابطه‌ی جنسی با شخص جدید را همچون یک معما می‌دانید و به دنبال کنکاش این هستید که چه مواردی برای فرد مقابلتان مهم است. احتمالاً هنگامی که در این جستجو موفق شدید و فهمیدید فرد مقابلتان چه تمایلاتی دارد، همیشه این شعله را روشن نگه خواهید داشت.

ENFP

شما اغلب شریک جنسی مشتاقی هستید. شما دوست دارید تمایلات و جزئیات علایق شریکتان را پیدا کنید و موقعیت‌های جنسی متفاوتی برای او ایجاد کنید. در رابطه به نیازها و خواسته‌های شریکتان توجه می‌کنید و همیشه برای جذابیت رابطه‌یتان، ایده دارید در حقیقت، شما بیشتر زمانی لذت می‌برید که بدانید در رابطه، به عواطف و احساساتتان نیز توجه می‌شود، خصوصاً زمانی که در رابطه‌ی متعهد هستید.

INFP

ترجیحات جنسی برای شما در دو سطح کار می‌کند، اینجا ، اکنون و سطح عمیق و پرشور. گاهی برخی از شما روابط کوتاه و موقت با فردی خارج از تعهد را ترجیح می‌دهید و گاهی بهترین شریک جنسی برای همسرتان در یک رابطه‌ی کاملاً متعهدانه هستید و باید مطمئن باشید که همه چیز برای شریکتان، مطلوب و خوشایند است. رابطه‌ی فیزیکی، بخش مهمی از رابطه‌ی شماست و به آن توجه زیادی دارید.

ENFJ

شما در جستجوی رابطه‌ی جنسی، در چارچوب متعهدانه و یک رابطه‌ی پایدار هستید. هنگامی که در یک رابطه‎ی متعهدانه هستید، رابطه‌ی جنسی را فرصتی می‌دانید تا نیازهای شریک جنسیتان را بدانید و به آن‌ها توجه کنید، درباره‌ی او بیشتر بدانید و عشقتان را به او نشان دهید. شما تمایل دارید تا تماماً خود را برای شریکتان ارائه دهید و به او توجه کنید. اغلب جنبه‌های حسی شما توسط رابطه‌ی جنسی نمایان می‌شود و برای رابطه‌ی جنسی وقت زیادی اختصاص می‌دهید.

INFJ

شما همانطور که در انتخاب دوست حساس هستید، برای انتخاب شریک جنسی نیز همینطور عمل می‌کنید. دامنه‌ی روابط و گروه‌های اجتماعی شما محدود است که این امر، آشنایی با افراد جدید را برای شما دشوار می‌کند. شما اغلب به سرعت و عمیقاً، عاشق می‌شوید، بنابراین بهتر است قبل از رابطه‌ی جنسی، از احساستان مطمئن شوید. با این کار، رابطه‌ی جنسی در موقعیت مناسب‌تر و با آمادگی بیشتری برایتان رقم خواهد خورد. هر چقدر با شخص مقابلتان، احساس صمیمت بیشتری داشته باشید، رابطه‌ی جنسی بهتری خواهید داشت. رابطه‌ی جنسی بهترین راه برای رهایی شما از مشکلات و درگیری‌هاست.

INTJ

شما احتمالاً از برقراری رابطه با کسی که به او تعهد ندارید، فراری هستید و تمایل دارید تا رابطه‌ی جنسی همراه با تعهد را تجربه کنید. شما بودن در رابطه را دوست دارید و ترجیحات جنسی شما ثابت است. خواسته‌ها و نیازهای خود را بیان می‌کنید و به دنبال راه‌هایی هستید تا این موارد را با شریکتان مطرح کنید. شبیه به سایر موارد در زندگی، شما رابطه‌ی جنسی را نیز یک چالش می‌دانید. راهی برای عمیق‌تر شدن و فراگیری و فرصتی برای دانستن درباره‌ی دیگری‌های مهم زندگیتان و کشف احساسات جدید دو طرفه.

INTP

شما احتمالاً رابطه‌ی جنسی را چه در چارچوب متعهدانه و چه خارج از تعهد دوست دارید. اما ترجیح می‌دهید با شخصی رابطه داشته باشید که با شما دوست و همراه باشد. تجربه‌های جدید در رابطه‌ی جنسی برای شما اهمیت دارد و رضایت جنسی برایتان مهم است. شما تمایل دارید تا به صورت ذهنی نیز درگیر تجربه‌ی جنسی باشید و گاهی برای رهایی از دغدغه‌های ذهنی، رابطه‌ی جنسی را مناسب می‌دانید.

ENTP

شما در معاشقه بسیار خوب هستید و رابطه‌ی جنسی را خوب می‌دانید. در رابطه، خلاق، بازیگوش و بخشنده هستید. رضایت شریکتان برای شما بسیار اهمیت دارد و هر کاری می‌کنید تا او خوشحال باشد. با خوشحالی او، احساس خوشبختی می‌کنید. شما چندان زیاد، رابطه‌ی جنسی را جدی نمی‌گیرید و بیشتر آن را راهی می‌دانید برای لذت بردن و تفریح کردن و فرصتی برای رشد و پرورش رابطه‌ای که دارید.

ENTJ

شناخت شما از شریک جنسیتان بسیار اهمیت دارد. شما اغلب در رابطه‌ی جنسی فعال و با اشتیاق هستید و بیشتر ترجیح می‌دهید خودتان آغازگر رابطه باشید. شما در بروز و ارائه‌ی تمایلات حسیتان خوب عمل می‌کنید و متقابلاً تمایل دارید تا از سمت مقابلتان نیز احساسات دریافت کنید و از عشقتان مراقبت شود. رابطه‌ی خوب، راهی است که شما را بسیار آرام می‌کند.

 با کلیک بر روی آیکون زیر پیج بنیاد روانشناسی ماروم را برای جدیدترین اخبار و راهبرد ها در اینستاگرام دنبال کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *