رابطه لانگ دیستنس

رابطه از راه دور برای بسیاری از افراد غیر قابل قبول به نظر می‌رسد و شاید قبلا در مورد آن نشنیده باشند و اصلا این سوال ذهنشان را درگیر کند که رابطه لانگ دیستنس چگونه است ؟ فرض کنید شریک زندگی بسیار همراه و خوبی دارید،  با هم کنار می‌آیید، با هم خوش می‌گذرانید و به نظر می‌رسد همه چیز خوب پیش می‌رود. تنها مشکل این است که او به تازگی پیشنهادی برای شغل رویایی خود در شهری دیگر دریافت کرده است!!! با قبول شغل جدید رابطه لانگ دیستنس شروع می‌شود. همچنین برخی افراد از ابتدای آشنایی در فاصله زیادی با یکدیگر قرار دارند و رابطه ادامه می‌یابد که باز هم یک رابطه لانگ دیستنس شکل گرفته است. اگرچه ممکن است ترسناک یا چالش برانگیز به نظر برسد، یک رابطه از راه دور می‌تواند موفقیت آمیز باشد فقط به کمی توجه و کار اضافی نیاز دارد.

در اینجا نگاهی به چگونگی زنده نگه داشتن عشق و مقابله با مشکلات احتمالی که ممکن است در رابطه لانگ دیستنس پیش بیاید، می‌پردازیم.

فهرست مطالب

قوانین رابطه لانگ دیستنس

شما و شریک زندگیتان در یک رابطه از راه دور “قوانین” یا مرزها را تعیین می‌کنید، درست مانند هر نوع رابطه دیگری. به همین دلیل مهم است که ارتباط مستقیم زیادی در مورد اینکه چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست، داشته باشید.

به طور خلاصه، روابط از راه دور با هیچ قانون و مقررات از پیش تعیین شده‌ای همراه نیستند. در عوض، آنها فرصتی را برای شما و شریک زندگی‌تان ایجاد می‌کنند تا یاد بگیرید چه چیزی برای هر دوی شما بهتر است و خط قرمزهایتان را مشخص کنید.

چگونه رابطه عاشقانه از راه دور را حفظ کنیم؟

چگونه رابطه عاشقانه از راه دور را حفظ کنیم؟

رابطه از راه دور به تفکر آگاهانه‌تری نیاز دارد. پاتریک چیتهام، روانشناس می‌گوید: «افراد در روابط از راه دور باید در انجام کارهایی که به پیشرفت روابط کمک می‌کند، هدفمندتر و سخت کوش‌تر باشند. در ادامه به مواردی که در حفظ رابطه لانگ دیستنس نقش دارد خواهیم پرداخت.

1) در مورد نیازهای ارتباطی بحث کنید.

وقتی برای اولین بار یک رابطه لانگ دیستنس را شروع می‌کنید، فراتر از پیامک‌های سریع در طول روز، تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید صحبت کنید. اگر سطوح ایده‌آل ارتباط شما متفاوت است، پیدا کردن یک مصالحه در مراحل اولیه می‌تواند به جلوگیری از ناامیدی کمک کند. برنامه‌ریزی مکالمات طولانی‌تر می‌تواند به شما کمک کند زمانی که هر دو در بهترین حالت خود هستید، ارتباط برقرار کنید.

2) استقلال خود را حفظ کنید.

اگر شریک زندگیتان کیلومترها دورتر باشد، ممکن است احساس کنید بخشی از وجود شما گم شده است، اما سعی کنید به روال معمول خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید، شما فقط بخشی از یک واحد نیستید. شما هنوز هم شخص مستقل خود هستید.

3) تا حد امکان به زمان‌های «ملاقات» خود پایبند باشید.

شما نمی‌خواهید با کسی قرار بگذارید که قرار ملاقات‌های حضوری را برای مدت طولانی از دست می‌دهد.

فاصله فیزیکی گاهی اوقات باعث می‌شود که یک رابطه معمولی به نظر برسد. اما اولویت دادن به شریک زندگی خود در ایجاد روابط طولانی مدت بسیار مهم است.

4) شیوه‌های ارتباطی خود را تغییر دهید.

تغییر نحوه برقراری ارتباط ممکن است به شما کمک کند احساس ارتباط بیشتری داشته باشید. می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را با او به اشتراک بگذارید و یا صبح که از خواب بیدار می‌شوید، یک تماس تلفنی سریع برقرار کنید.

روش‌های ارتباط غیردیجیتال را نیز در نظر بگیرید مانند دریافت یک نامه یا یک بسته سورپرایز.

5) ارتباط خود را حساب کنید.

در یک رابطه لانگ دیستنس، طبیعی است که احساس کنید هرگز زمان کافی برای صحبت با شریک زندگی خود ندارید. سعی کنید انرژی خود را بر استفاده حداکثری از ارتباطات متمرکز کنید. اگر چیزی در ذهن دارید، به جای ناگفته ماندن در مورد آن صحبت کنید.

6) از امور پیش پا افتاده غافل نشوید.

فاصله می‌تواند مانع از نزدیک شدن شما به همسرتان شود. از به اشتراک گذاشتن چیزهایی که پیش پا افتاده و حتی کسل کننده به نظر می‌رسند نترسید مانند آنچه برای ناهار خورده‌اید، همسایگان جدیدتان و ….

7) از صمیمیت غافل نشوید.

حفظ صمیمیت جنسی یک چالش کلیدی در بسیاری از روابط لانگ دیستنس است. شما هنوز هم می‌توانید به صورت صمیمی حتی از راه دور ارتباط برقرار کنید.

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی یک زن و شوهر است و قابل حذف نیست بنابراین شما می‌توانید با همسرتان از موارد زیر استفاده کنید.

  • ارسال عکس های سکسی (فقط مطمئن شوید که برنامه پیام رسانی شما ایمن است)
  • صحبت کردن در مورد رابطه جنسی و چیزهایی که دوست دارید امتحان کنید
  • سکس تلفنی
  • ارسال ایمیل‌ها، نامه‌ها یا متن‌های شهوانی

8) وسایل شخصی که دوستش دارید می‌تواند معنای زیادی داشته باشد.

به مربای مورد علاقه‌ او در یخچال یا حتی بوی شامپوی وی روی بالش تخت فکر کنید. همه اینها می‌توانند به شما کمک کنند حضور شریک خود را حتی زمانی که صدها مایل دورتر است به خاطر بسپارید.

9) در صورت امکان وقت خود را با هم بگذرانید.

زمان، هزینه و تعهدات کاری همگی می‌توانند ملاقات با شریک زندگی‌تان را حتی هر چند وقت یک‌بار آنطور که می‌خواهید میسر نکند. حتی می‌توانید با ملاقات در نیمه راه، احساس بهتری به دست بیاورید.

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم؟

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم؟

شاید این سوال پیش بیاید که مگر رابطه از راه دور چیست که انقدر نیاز به مراقبت دارد. واقعیت این است که اگر تمایل به حفظ رابطه لانگ دیستنس دارید باید اصولی را در آن رعایت کنید و برخی فعالیت‌ها را باید امتحان کنید. زن و شوهری را در فروشگاه می‌بینید شما احساس حسادت می‌کنید که نمی‌توانید با شریک زندگی خود خرید کنید. اما فاصله فیزیکی به این معنی نیست که نمی‌توانید کارها را با هم انجام دهید، به خصوص با فناوری مدرن، فقط کمی خلاقیت بیشتر می خواهد.

  • با هم فیلم تماشا کنید.

شروع فیلم دقیقاً در یک زمان باشد. یک شریک همچنین می‌تواند از طریق وب‌کم تماشا کند در حالی که شریک دیگر فیلم را پخش می‌کند.

  • با هم قدم بزنید.

همزمان با صحبت کردن با تلفن زمانی را  در یک مکان مورد علاقه یا مکانی کاملا جدید بگذرانید، پیاده روی را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. می‌توانید هر چیز جدید یا جالبی که می‌بینید ذکر کنید و حتی عکس بگیرید.

در صورت امکان، این کار را در زمانی که شریکتان در حال قدم زدن است، انجام دهید.

  • با هم به یک سرگرمی بپردازید.

 اگر شما و شریک زندگی‌تان هر دو زمان کافی برای امتحان کردن یک سرگرمی جدید دارید، به فکر پیدا کردن کاری باشید که می‌توانید با هم انجام دهید. مانند:

  •     بافندگی
  •     کارهای چوبی
  •     نقاشی یا طراحی
  •     پخت و پز
  •     یوگا
  •     مطالعه یک زبان جدید

حتی می‌توانید کارهای مختلف را همزمان انجام دهید. چت ویدیویی در حالی که یکی از شما در حال تمرین گیتار است و دیگری طراحی می‌کند، برای مثال، می‌تواند شبیه شبی باشد که ممکن است هنگام گذراندن وقت فیزیکی با هم داشته باشید.

  • با هم غذا بپزید و بخورید.

اگر شما و همسرتان دوست دارید با هم آشپزی کنید، این سنت را حتی زمانی که از هم جدا هستید ادامه دهید. یک شب قرار ملاقات برنامه ریزی کنید. موسیقی بگذارید، لباس زیبا بپوشید، شمع روشن کنید و غذای مورد علاقه هر دو را بپزید.

  • همدیگر را در جمع های خانوادگی و دوستانه قرار دهید.

اگر شما و شریک زندگی‌تان برای گردهمایی‌های اجتماعی، تعطیلات یا مناسبت‌های دیگر با دوستان و خانواده‌های یکدیگر دیدار می‌کردید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید به «دعوت» آنها برای شرکت در یک چت ویدیویی ادامه دهید.

مواردی که در رابطه لانگ دیستنس باید از آن‌ها بپرهیزید

مانند هر نوع رابطه، پیوندهای راه دور یک موقعیت مناسب برای همه نیست. چیزی که برای یک زوج موثر است ممکن است برای زوج دیگر تأثیر زیادی نداشته باشد. با این حال، چند مورد وجود دارد که احتمالاً در هر نوع رابطه از راه دور باید از انجام آنها اجتناب کنید.

  • به شریک زندگی خود شک نکنید.

روابط از راه دور مستلزم این است که برای حفظ مرزهای رابطه خود به یکدیگر اعتماد کنید.

البته، این موضوع برای هر نوع رابطه‌ای صدق می‌کند، اما در رابطه‌ای که هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا شریک زندگی‌تان واقعاً همان کاری را که می‌گوید انجام می‌دهد یا نه، می‌تواند اهمیت بیشتری داشته باشد. نگرانی‌هایتان را با شریک زندگیتان در میان بگذارید.

  • با هر بازدید مانند یک تعطیلات رفتار نکنید.

اگر فقط گاهی اوقات شریک زندگی خود را می‌بینید، ممکن است تلاش کنید که هر دقیقه از ملاقات خود را ارزشمند کنید.

چیتام می‌گوید: «ممکن است وسوسه شوید که با آن مانند زمان تعطیلات رفتار کنید، به خصوص اگر تنها زمانی باشد که می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید. فقط در نظر داشته باشید که این کار می‌تواند زندگی شریک زندگی شما را در زمانی که شما آنجا نیستید دشوارتر کند».

  • چیزهای کوچک را فراموش نکنید.

وقتی همدیگر را شخصاً می‌بینید، سعی کنید لحظات ساده روزمرگی را با هم بگذرانید، مانند: صبحانه درست کردن، در کارهای خانه به یکدیگر کمک کردن، خوابیدن در مقابل یک فیلم روی مبل.

  • احساسات و عواطف خود را پنهان نکنید.

اسکات کابرلی، می گوید: «توانایی و تمایل شما برای صحبت در مورد مسائل یا احساسات بسیار مهم هستند. بسیاری از مردم تمایل دارند از این چیزها اجتناب کنند، زیرا از ایجاد احساسات منفی یا ناراحتی می‌ترسند».

به علاوه، فقدان حالات صورت یا زبان بدن می‌تواند اشتباه خواندن کلمات یا مقاصد را آسان کند، که می‌تواند سوءتفاهم را بیشتر کند. علیرغم این مشکلات، مهم است که عادت کنید به طور آشکار در مورد احساسات خود با شریک زندگی خود صحبت کنید.

معایب رابطه لانگ دیستنس

همه روابط با دست اندازهای مختلف برخورد می‌کنند، اما فاصله فیزیکی در رابطه لانگ دیستنس می‌تواند باعث برخی مشکلات منحصر به فرد شود.

در اینجا برخی از نگرانی‌های کلیدی که ممکن است با آنها روبرو شوید، آورده شده است.

  • انتظارات متفاوت از رابطه

در حالی که حتی محکم‌ترین اهداف رابطه می‌توانند در طول زمان تغییر کنند، صحبت کردن در ابتدا در مورد آنچه که امیدوارید از رابطه حاصل شود، هرگز ضرری ندارد.

انتظارات شما باید مطابقت داشته باشد، آیا این کار را برای سرگرمی و بدون هیچ امیدی به تعهد طولانی مدت انجام می‌دهید؟ یا به ازدواج و جدی شدن رابطه فکر می‌کنید. اگر اوضاع دیگر درست نیست، از بازبینی انتظارات اولیه نترسید.

  • مسائل مربوط به اعتماد

گاهی با عدم پاسخ سریع شریک زندگی احساس نگرانی، خطر و حتی حسادت ایجاد می‌شود.  این احساسات رایج هستند و در رابطه لانگ دیستنس ممکن است بیشتر تجربه شوند. اما بحث در مورد آنها مهم است. کوبری می‌گوید: «اعتماد حیاتی است.  پاسخگویی می‌تواند به ایجاد اعتماد کمک کند، همانطور که صراحت و صداقت می‌تواند کمک کند. بدون پاسخگویی، ذهن جاهای خالی را با نکات منفی پر می کند.»

  • یک شریک تلاش بیشتری برای رابطه می‌کند

هر دو طرف باید برای حفظ رابطه تلاش کنند. اگر شما کسی هستید که تمام ملاقات‌ها را برنامه‌ریزی می‌کند، ارتباطات را آغاز می‌کند، احتمالاً در نهایت احساس ناامیدی می‌کنید. اگر یکی از شما به دلیل تعهدات کاری یا استرس انرژی عاطفی کمتری دارد، در مورد آن صحبت کنید. داشتن یک گفتگوی صادقانه می تواند احساس ناامیدی را از بین ببرد.

  • احساس عدم دخالت در زندگی یکدیگر

فاصله فیزیکی که شما و شریک زندگیتان را از هم جدا می‌کند، می‌تواند اینطور به نظر برسد که زندگی کاملاً جداگانه‌ای دارید، حتی اگر هر دو کاملاً متعهد باشید.  برای پر کردن این شکاف، یکدیگر را در جریان زندگی روزمره خود قرار دهید. حکایت‌هایی در مورد همکاران یا اتفاقاتی که در رفت و آمد شما رخ داده است را به اشتراک بگذارید، باید این احساس وجود داشته باشد که در ذهن و قلب یکدیگر هستید.

معایب رابطه لانگ دیستنس

فواید رابطه عاطفی از راه دور

با توجه به اینکه افراد در رابطه لانگ دیستنس مدت زمان زیادی را دور از هم هستند به احتمال بیشتری تعارضات کمتری را تجربه خواهند کرد. به طور مثال هنگامی که در یک خانه زندگی می‌کنند حتی ممکن است اختلافاتی در مسائل ساده زندگی مثل نحوه شستن ظرف‌ها با یکدیگر داشته باشند. همچنین فاصله فیزیکی می‌تواند تمایل به برقراری رابطه جنسی را در ملاقات‌ها برای هر دو طرف افزایش دهد. به طور کلی هیچ تشویق یا منعی  در مورد برقرار کردن رابطه لانگ دیستنس نمی‌شود و تنها با کمی تأمل این تصمیم توسط فرد گرفته خواهد شد.

میزان موفقیت رابطه لانگ دیستنس چقدر است؟

  • تعداد کمی از مطالعات علمی بررسی کرده‌اند که آیا روابط از راه دور احتمالاً در دراز مدت موفق خواهند شد، بنابراین شواهد ملموس کمی برای پاسخ به این سؤال وجود دارد. در یک مطالعه قدیمی در سال 2006، محققان 335 دانشجوی دانشگاهی را که در یک رابطه لانگ دیستنس بودند مورد بررسی قرار دادند. تقریباً نیمی از شرکت کنندگان گفتند که این رابطه در طول دوره طولانی پایان یافته است. بقیه گفتند که این رابطه تا زمانی که دوباره با شریک زندگی خود ملاقات کردند ادامه یافت، اما حدود یک سوم از روابطی که از این فاصله جان سالم به در بردند در عرض 3 ماه پس از ملاقات مجدد آنها پایان یافت.
  • یک مطالعه جدیدتر در سال 2018 نشان می‌دهد، زوج‌هایی که برای دیدن یکدیگر باید بیش از یک ساعت سفر کنند، بیشتر از آنهایی که نزدیک‌تر به هم زندگی می‌کنند، از هم جدا می‌شوند.

نتایج نظرسنجی ها ممکن است کمی دلسرد کننده به نظر برسد، اما این را به خاطر داشته باشید: موفقیت رابطه شما تا حدی به تلاشی که مایل به انجام آن هستید بستگی دارد.

سخن پایانی

هیچ کس نمی تواند به طور قطعی بگوید که یک رابطه لانگ دیستنس رابطه‌ای محکوم به شکست است. تنها موضوعی که به صورت قطعی می‌توان گفت این است که قطعا رابطه لانگ دیستنس نیاز به مراقبت و سعی بیشتر و صبوری دارد. به هیچ وجه فاصله نشان دهنده پایان یک رابطه نیست. مطمئناً، ممکن است مجبور شوید کمی پرتلاش و خلاق‌تر باشید. در این مسیر پر چالش ماروم می‌تواند در جهت بهتر شدن روابطتان شما را همراهی کند.

معرفی نویسنده: پریسا ایازی

معرفی نویسنده: پریسا ایازی

من کارشناسی روانشناسی بالینی و کارشناسی ارشد رو روانشناسی عمومی خوندم. علاقمند به حوزه مدیریت استرس و مراقبه هستم.
حدود ۱۵ سال سابقه کار در زمینه آموزش و کاربرد انواع تکنیکهای ریلکسیشن،مدیتیشن و مایندفولنس دارم.
در حال حاضر به عنوان درمانگر در زمینه‌‌های درمان انواع اختلالات اضطرابی، مشاوره نوجوان و بهبود روابط والدین و فرزند، مشاوره پیش از ازدواج فعال هستم.

نظر شما درباره رابطه لانگ دیستنس چیست؟ آیا شما هم تجربه رابطه از راه دور را داشته‌اید؟ از تجربیات خود برای ماروم بنویسید.
حال خوب و آروم با ماروم
درخواست مشاوره

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *