ما در ماروم با هم آرومیم

 آرامش در ماروم چگونه برای ما فراهم می‌شود؟

 بیش از یک قرن از ارایه خدمات روانشناختی روانشناسان در راستای درمان و بهبود سلامت روانی افراد می‌گذرد. در طول این سال‌ها نگاه درمانگران به اختلال‌های روانشناختی و نحوه درمان آنها بر اساس بازه زمانی که در آن می‌زیستند، روح زمانه و پژوهش‌های صورت گرفته، دچار تغییر و تحولاتی شده است. چنان که بارها شاهد آن بودیم که رویکردهای درمانی جدیدی از دل مخالفت با رویکردهای قدیمی و برای پر کردن محدودیت‌ها و کاستی‌های آنها به وجود آمده‌اند.

رویکردهایی مانند درمان فردی، زوج درمانی، کودک و نوجوان و گروه درمانی مثالی از شاخه‌های رواندرمانی است که در جریان این تغییر و تحول به وجود آمده است. همچنین نگاه درمانگران به شرایط و فضای درمان نیز در گذر زمان دچار تغییر و تحول شده است.

از سوی دیگر پیشرفت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار رشد چشمگیر سرعت اینترنت، جذابیت و وابستگی خاصی در تمام جهان برای انجام بهتر و سریعتر کلیه امور ایجاد کرده است. چه آنکه امروزه در سراسر جهان سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا با استفاده از بستر اینترنت و با شبیه سازی هرچه بیشتر درمان حضوری به درمان در فضای آنلاین، به مراجعین بیشتری خدمت رسانی کنند. چنان که مشاوره و راهنمایی تنها محدود به گرفتن وقت مشاوره نباشد و هر شخصی در هر کجای این جهان و در هر زمانی، بر حسب لزوم و احساس نیازی که دارد قادر به گرفتن مشاوره به شکل ویدیویی، تماس صوتی و یا حتی نوشتاری باشد.

اگرچه هنوز هم ارائه خدمات روانشناسی به شکل حضوری جایگاه خود را پر  قدرت حفظ کرده است، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در شرایطی که امکان مراجعه حضوری برای افراد فراهم نیست از اهمیت خاصی برخوردار است.

مشاوره آنلاین ماروم

در ادامه به  مزیت‌های اصلی ارایه خدمات روانشناسی به شکل آنلاین در ماروم اشاره خواهیم کرد:

 ارتباط برقرار کردن به هر نحوی که شما با آن راحتید

از دهه ابتدایی سال 1800 تا کنون  شرکت در جلسات درمانی به این شکل بوده است که شما  پیشاپیش از روانشناس خود وقت مشاوره گرفته، در دفتر او حضور یافته، روی کاناپه اتاقش می نشینید، به مدت 45 دقیقه یا یک ساعت از نگرانی و مشکلات خود می‌گویید، راهکار می‌شنوید و دوباره برای یک یا دو هفته بعد قرار ملاقات می‌گذارید. قرارتان هفته‌های بعد همانجا و در همان مکان است.

حضور در جلسات رواندرمانی آنلاین نیازی به رفت و آمد به مکان خاصی ندارد، می توانید فقط با دسترسی به اینترنت پر سرعت در خانه، محل کار و یا هرجایی که در آن راحتید با روانشناس محبوب خود در هر کجای این جهان ارتباط بگیرید.

امکان استفاده از راه‌های مختلف برقراری تماس با مشاور در جلسات آنلاین ماروم

درمان مبتنی بر متن ( مکالمه یا چت کردن) به شما این امکان را می‌دهد که در طول روز یا هفته بحث درمانی خود را  با درمانگر مجموعه پیش ببرید. این شیوه از برقراری ارتباط هیچ محدودیتی ندارد. اگر چه باید در نظر داشت انتظار برای حل مسئله به شیوه مطلوب با استفاده از این راه ارتباطی، منطقی و ممکن نیست. با این وجود در شرایط اضطرار و بحران کارآمد است.  در این روش، درست مطابق انتظار شما، درمانگر شما همیشه و به سرعت پاسخگو است و متن به شما اجازه می‌دهد تا مستقیماً به نکته‌ای که در شرایط مشاوره حضوری امکان ابرازش را ندارید بپردازید. این شیوه از درمان به ویژه برای مبتلایان به اضطرب اجتماعی، می‌تواند مفید  باشد، زیرا با مکالمات چهره به چهره دچار اضطراب نمی‌شوند.

اگر تماس صوتی اولویت شماست، می‌توانید پیام‌های صوتی ناهمزمان را با درمانگر خود مبادله کنید. گزینه پیام رسانی صوتی (ارسال صدای ضبط شده) راحتی شنیدن صدای یک متخصص درمانگر را بدون نیاز به یک جلسه طولانی فراهم می‌کند. به علاوه برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی امکان دسترسی به اینترنت برای برقراری یک جلسه آنلاین را ندارند، فراهم شدن مشاوره تلفنی می‌تواند تا حد زیادی تسکین دهنده و راهگشا باشد.

اما برای آن دسته از عزیزانی که می‌خواهند تجربه دیدن یک درمانگر را داشته باشند تا وی با زبان بدن به آنها واکنش نشان دهد، جلسات کامل مکالمه تصویری مناسب‌ترین و شبیه سازی شده‌ترین گزینه به جلسات حضوری است. شما می‌توانید در هر زمانی که می‌خواهید مکالمه‌ای چهره به چهره و با کیفیت، اما کاملاً منطبق با شرایط خود داشته باشید.

مقرون به صرفه بودن جلسه مشاوره آنلاین

از آنجایی که در کشور ما هنوز استفاده از پوشش بیمه برای خدمات روانشناختی برای تمامی هموطنان امکان پذیر نشده است، هزینه جلسات روان درمانی حضوری با توجه به درجه علمی استاد، رویکرد درمانی و سایر موارد ممکن است تنها برای قشر متوسط و رو به بالای جامعه قابل پرداخت باشد. برخلاف آنکه شاید نیاز به مشاور و درمانگر در قشر پایین اقتصادی به میزان بیشتری قابل ملاحظه باشد.

ماروم برای کاهش این هزینه ها دو راهکار به کار برده است:

خرید جلسات درمانی به صورت تک جلسه‌ای و یا پکیج و دریافت تخفیف بابت حذف هزینه‌های مرکز

 خرید حق اشتراک سایت که در این صورت با توجه به نوع اشتراک خریداری شده می‌توانید به شکل نامحدود، با استفاده از پیام‌های متنی یا صوتی با روانشناس خود در طول دوره اشتراکتان در تماس بوده و یا از جلسات درمانی تلفنی و تصویری آنلاین بهره ببرید.

جلسات درمانی کاملاً محرمانه و مطابق با اصل رازداری

اصل رازداری یکی از اصول اساسی و اخلاقی حرفه روانشناسی است. همانگونه که یک روانشناس حرفه‌ای در ابتدای جلسه اول ملاقات، این اصل را برای مراجع خود توضیح می دهد که کلیه اطلاعات و صحبت‌های شما کاملاً محرمانه باقی خواهد ماند، ماروم نیز از این اصل پیروی کرده و اطلاعات کاربران و مراجعان خود را به شکل محرمانه حفظ کرده و آنها را تنها در اختیار درمانگر مراجع قرار خواهد داد. به علاوه طبق موازین این اصل رازداری در صورتیکه روانشناس تشخیص دهد مراجع قصد خودکشی و یا آسیب رساندن به دیگری را دارد، مطابق با قوانین این اصل اقدامات لازم به عمل خواهد درآورد.

انتخاب درمانگر منحصر به فرد برای شما و متناسب با نیاز شما توسط مجموعه ماروم

همکاران ما در ماروم همگی از متخصصان حرفه‌ای، دارای مجوز و مورد تایید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و یا وزارت بهداشت کشور می‌باشند. ماروم با توجه به دریافت شرح حال ابتدایی و مختصری که از شما در ابتدای تقاضای وقت مشاوره می‌گیرند، شرایط زمانی‌، سن و موضوع مطرح شده، مناسب‌ترین درمانگر را انتخاب کرده و هماهنگی لازم برای برگزاری جلسه آنلاین  با شما را به عمل می‌آورند.

امکان برقراری جلسه درمانی با روانشناسان ایرانی از داخل و خارج از کشور

 مهاجرت، همواره یکی از مسائل چالش برانگیزی است که افراد مهاجر پس از مدتی از نقل مکان، با آن مواجهه می‌شوند. از آنجایی که فرهنگ یکی از عوامل موثر در درک مشکلات روانشناختی به ویژه مسائل مرتبط با مهاجرت است، درخواست مشاوره از درمانگرانی که در محیطی متفاوت با فرهنگی متفاوت، زندگی کرده و دوره دیده‌اند ممکن است به اندازه دریافت مشاوره از یک رواندرمانگر هم‌وطن موثر نباشد.

به ویژه زمانی که پژوهش‌های بسیاری نیز موید این تفاوت‌های بین فرهنگی میان شرق و غرب اند.

ماروم با فراهم آوردن درگاه پرداخت دلاری برای هم وطنان ساکن در خارج از ایران، با هزینه‌ای به مراتب مقرون به صرفه‌تر از نرخ مرسوم در خارج ایران، این امکان را برای سایر هم‌وطنان فراهم آورده است.

 اجرای حرفه‌ای، تخصصی و متفاوت آزمون‌های روانشناسی در راستای تکمیل ارزیابی بالینی و یا متناسب با درخواست شما

آزمون‌های روانشناختی یکی از ابزارهای سنجش و ارزیابی بالینی هستند که اجرای آنها پیش از دسترسی به سوال‌ها نیاز به تخصص و دانش شیوه اجرای آزمون دارد. چنان که در خارج از مرزهای ایران دسترسی به آزمون‌های روانشناختی برای غیر متخصصین ممکن نیست. چیزی که درست برخلاف آن در ایران عمل می‌شود و متاسفانه شاهد در اختیار عموم بودن این سوال‌ها و اجرای آزمون‌های روانشناختی توسط نرم‌افزارهای سایت‌ها به شیوه کامپیوتری صرف هستیم. شیوه‌ای که ممکن است به میزان زیادی در تفسیر نتایج خطا داشته باشد. مزایای خرید اشتراک  و یا آزمون‌های روان‌سنجی ماروم، اجرای این آزمون‌ها پس از دریافت شرح حال شما، متناسب با نیاز و هدف شما و درنهایت با تفسیر روان‌سنج و روانشناس بالینی  متخصص در مجموعه است.

 چرا ماروم؟

یکی از دغدغه های اصلی ما همواره حفظ اصالت رواندرمانی و محافظت از آن از خطرهای نگاه مادی گرایانه و منفعت طلبانه کسب و کار است. چنان که نبود نظارت کافی در این حوزه باعث شده است تا بسیاری از افرادی که تخصص لازم و کافی را ندارند، به صرف گذراندن دوره‌های ابتدایی، مهارت سخنوری و یا شیوه‌های جذاب تبلیغات، در این آشفته بازار نام آوری کنند و تنها به دنبال کسب درآمد از این رشته و مشاوره دادن باشند. بی آنکه مجوز یا صلاحیت لازم را داشته باشند. چنین اقدامی نه تنها خلاف ارزش و اخلاق حرفه‌ای در روانشناسی است بلکه اعتماد عمومی به جامعه روانشناسان را خدشه‌دار می‌کند. از سوی دیگر انتقادهای درستی از شما عزیزان درباره نحوه عملکرد برخی از همکاران ما در رشته روانشناسی به گوش ما رسیده است که نشان از عدم گذراندن  دوره‌های کسب مهارت‌های عملی و اخلاقی  برای درمانگر شدن است. لذا ماروم عزم خود را بیش از پیش جزم کرده است تا با گردآوری و دعوت از باتجربه‌ترین و بنام‌ترین روانشناسان متخصص، حرفه‌ای و دوره دیده، هم در زمینه درمان و هم در زمینه آموزش برای تربیت درمانگران جدید، به شما عزیزان خدماتی حرفه‌ای ارایه نماید. بی‌تردید افتخار ما در این مجموعه همکاری بزرگان عرصه روانشناسی و جلب اعتماد شماست.

چگونه از خدمات روانشناسی و مشاوره آنلاین ماروم استفاده کنم؟

پس از ثبت نام در سایت استفاده از خدمات روانشناسی و مشاوره آنلاین ماروم که در دو دسته طبقه بندی می‌شود برای شما عزیزان امکان پذیر است:

  • انتخاب یک جلسه، پکیج 8 جلسه‌ای و پکیج 16 جلسه‌ای درمان و پرداخت هزینه‌های آن از طریق فروشگاه سایت
  • خرید حق اشتراک سایت که مشتمل بر استفاده از کلیه مطالب آموزشی، فایل‌های صوتی، انجام آزمون‌های روانشناسی، امکان برقراری مکالمه متنی آفلاین نامحدود با درمانگر در 5 روز هفته، پرسش و ارسال پاسخ صوتی از درمانگر، جلسات درمانی نوشتاری و امکان برقراری یک جلسه مشاوره صوتی 45 دقیقه‌ای در 5 روز کاری هفته و با توجه به نوع اشتراک خریداری شده می‌باشد.